• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمادگی مشروط ترامپ برای دیدار مجدد با رهبر کوریای شمالی

 آمادگی مشروط ترامپ برای دیدار مجدد با رهبر کوریای شمالی

"رابرت اوبرین" مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آمادگی مشروط رئیس‌جمهوری آمریکا برای نشست دوباره با رهبر کوریای شمالی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای آمریکایی "NK نیوز"، اوبرین در سخنانی در اندیشکده "شورای آتلانتیک" در واشنگتن، ضمن تاکید بر این نکته که برگزاری هرگونه نشستی منوط به آنچه پیونگ یانگ قادر به ارایه آن است، می باشد، گفت، "دونالد ترامپ" همچنان برای برگزاری نشستی دیگر با "کیم جونگ اون" آماده است.

اوبرین خاطر نشان کرد، در حال حاضر برنامه ای برای برگزاری نشست بین سران آمریکا و کوریای شمالی وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در رابطه با آنچه شبکه "سی ان ان" آمریکا در رابطه با عدم تمایل ترامپ به برگزاری نشست با کیم تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: چنانچه مذاکرات به پایبندی کوریای شمالی به تعهدات پذیرفته شده از سوی کیم در نشست سنگاپور منتهی شود، ما دوست داریم مذاکرات برگزار شود.

به گفته اوبرین، ترامپ با صراحت گفته است که اگر بتواند از طریق برگزاری نشست معامله ای بزرگ به نفع مردم آمریکا رقم بزند، با هر کسی دیدار و گفت وگو می کند.
وی افزود، اکنون آمریکا منتظر است تا ببیند کوریای شمالی چه چیزهایی پیشنهاد می کند و آیا امکان از سرگیری مذاکرات بین دو کشور وجود دارد یا خیر.
به گزارش ایرنا، ترامپ و کیم علاوه بر نشست سنگاپور، در فوریه 2019 نیز در هانوی پایتخت ویتنام مذاکراتی نافرجام داشتند که به توقف مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور منتهی شد.

ترامپ و کیم در نشست ژوئن 2018 توافقنامه ای را امضا کردند که طبق آن، کیم با عاری سازی شبه جزیره کوریا از تسلیحات هسته ای موافقت کرد.

  پربازدید ترین