• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در حسینیه هراتی های مشهد برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در حسینیه هراتی های مشهد برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی هئیت رزمندگان حزب الله افغانستان (جلسه یاد یاران)  و صدها تن از مهاجران افغانستانی در حسینیه هراتی‌ها مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام شیرازی، نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه قدس، در بیان ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گفت: ما هنوز ابعاد زندگی این شهید گرانقدر و دیگر شهدا را نشناختیم؛ هر شهیدی ویژگی های منحصر به فردی دارد و این ابعاد و خصوصیت ها ما را به خدا نزدیک تر می کند.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی در کلاس درس امام تربیت شد. ایشان از قبل از انقلاب اسلامی درس در این مکتب را آغاز کرد، بعد از انقلاب از سال 1358 وارد سپاه شد، از سال 1359 وارد جنگ شد. یک مدت فرمانده گردان بود. از اواخر سال 1360 فرمانده تیپ شد، بعد فرمانده لشکر 41 ثارالله شد، در آخر جنگ لشکر ثارالله توسعه پیدا کرد و شد سپاه صاحب الزمان. بعد از جنگ فرمانده قرارگاه جنوب شرق کشور  و سپس از سال 1376 تا لحظه شهادت به مدت 22 سال فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

حجت الاسلام شیرازی افزود: شهید سلیمانی اول به خدا وصل شد، او غیر از خدا چیزی ندید و نخواست ببیند و کار او برای خدا بود نه برای قدرت، ریاست، پول و شهرت.

وی اضافه کرد: ارتباط او اولیاء بسیار قوی بود. ایشان شیفته اخلاق پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) بود و این عشق او را در سیره آن بزرگواران قرار داد. ارتباط او با ولایت چه با امام خمینی چه با مقام معظم رهبری نیز بسیار قوی بود و دستورات آنها را مو به مو اجرا می کرد.

وی بیان داشت: در مکتب اسلام مرز جغرافیایی مهم نیست، مرز ما مرز فکری است. حمایت از انسان، مسلمان و مظلوم برای ما مهم است. آن روز که در افغانستان جنگ بود او برای دفاع از مردم افغانستان می سوخت و تلاش می کرد و در این راه وقت نمی شناخت. ایشان حتی یک بار در فرودگاه طالبان به اشتباه به زمین نشست اما ترس به دل راه نداد. مسائل جغرافیایی را دخیل نمی کرد و به مظلومین در هر جای عالم که بودند کمک رسانی می کرد.

حجت الاسلام شیرازی اظهار داشت: شکل دهی لشکر فاطمیون و رونق دادن به عرصه جهاد مردم افغانستان عامل عزت مردم افغانستان در نگاه ملت ایران شد. در عراق نیامد بگوید ما بودیم که حشدالشعبی را شکل دادیم؛ او همواره وقتی با ابومهدی المهندس رو به رو می شد او را فرمانده خود می دانست. او به حشدالشعبی و نیروهای فاطمیون عشق می ورزید و برای او تفاوتی نداشت که کجایی هستند.

وی گفت: ارتباط او با مردم نیز بسیار قوی بود. ایشان عاشق مردم و در میان مردم بود. مجاهدان فاطمیون خوب میدانند و شهادت می دهند که سردار سلیمانی عاشق مردم بود و برای او مهم نبود که این فرد کجایی است، ضعیف است یا فقیر است بلکه برای او شخصیت انسان ها مهم بود.

حجت الاسلام شیرازی، افزود: ارتباط شهید سلیمانی با خانواده شهدا نیز بسیار قوی بود. توجه به خانواده شهدا بسیار زیاد بود و همین امسال یک مبلغی را برای خرج خانواده شهدای فاطمیون کنار گذاشت.

در این محفل همچنین جناب آقای باباخان از گردانندگان سلسله مراسم های یاد یاران به ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت. او گفت که این مراسم، سی و دومین مراسم از برنامه های یاد یاران است که در حسینیه هراتی ها برگزار مبشود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید زهبر مجاهد، به بیان خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

  پربازدید ترین