• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«ثبات و همگرایی» از روند انتخابات خارج شد

 «ثبات و همگرایی» از روند انتخابات خارج شد

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید هر گونه نتایجی که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود، برای این تیم قابل قبول نخواهد بود.

فریدون خزون، سخن‌گوی تیم «ثبات و همگرایی» گفت که این تیم رسما با این روند مقاطعه کرده و از آن بیرون شده است.

آقای خزون همچنان گفت که دلیل مقاطعه‌ی تیم «ثبات و همگرایی» با روند انتخابات، عمل‌کردهای غیرقانونی کمیسیون انتخابات و کمیشنران این کمیسیون بوده است که به گفته‌ی او، روند مشروعیت خود را از داست داده است.

سخن‌گوی تیم «ثبات و همگرایی» افزود: «طبیعی است که نتایج‌شان برای ما قابل قبول نیست. هر نوع عواقبی که در پی این اعلان [اعلام نتایج نهایی] پیش بیاید، به‌دوش کمیسیون و کسانی هستند که تقلب کردند.»

فضل‌احمد معنوی، یک عضو ارشد تیم «ثبات و همگرایی» نیز در یک پیام تویتری نوشته است: «ما از روند بیرون شدیم. نه نهادی به نام کمیسون نزد ما مشروعیت دارد و نه هم نتیجه را که اعلام می‌کند. دلایل عدم مشروعیت هم (اظهر من الشمس) است. گذشت زمان به همه‌ی این بی‌عدالتی‌ها پاسخ می‌دهد.»

این در حالی است که پیشتر عبدالعزیز ابراهیمی، از سخن‌گویان کمیسیون مستقل انتخابات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را امروز یا فردا اعلام خواهند کرد.

به گفته‌ی او، روند تطبیق تمامی فیصله‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی به پایان رسیده و گزارش آن روی میز کمیشنران کمیسیون انتخابات قرار دارد.

  پربازدید ترین