• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پدرام: نتیجه انتخابات تقلبی است و قابل قبول نمی باشد

 پدرام: نتیجه انتخابات تقلبی است و قابل قبول نمی باشد

عبداللطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد.

عبداللطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رهبر کنگره ملی افغانستان در بیانیه ای تاکید کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد.

در بیانیه وی آمده است: «کمیسیون نامستقل انتخابات با اعلام نتایج تقلبی انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 خورشیدی، هر مفهوم و ارزشی را که از ریشه آزادی، عدالت و انصاف اشتقاق یافته بود لگدمال کرد و بی‌آبرو ساخت. نیز با بیشرمی و بی حرمتی تمام به اصل عدالت قومی و حقوق شهروندی، رای مردم و ارزش های دموکراتیک کشور بحران زده و مصیبت دیده ما را بار دیگر به قعر بحران، انقطاب های شدید سیاسی، بی اعتمادی، بی‌ثباتی و ناامنی پرتاب کرد.»

پدرام افزوده است: «ما ضمن محکوم کردن و غیرقانونی پنداشتن نتیجه اعلام شده به وسیله کمیسیون نامستقل انتخابات اعلام می‌داریم نتیجه تقلبی و دولت تقلبی برای ما نیروهای عدالت خواه قابل قبول نیست.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خود آورده است: «از همه نیروهای آزادی خواه و عدالت طلب می‌طلبیم، اتحاد مبارزه را تحکیم کنند و خطوط اساسی ساختار و شکل دولت بعدی را که به نظر ما فدرالیسم بهترین گزینه آن است اعلام بدارند. هر تعریف دیگری که ساختار دولت جدید را مثل حکومت وحدت ملی مخدوش بسازد، جنبش حق طلبانه کنونی را با خطر مواجه می‌سازد.»

عبداللطیف پدرام اظهار داشت: «امیدواریم همه با هم با هوشیاری و دقت لازم از این حرکت تاریخی و مردمی مواظبت و حمایت نمایند. به نیروهای خارجی هم هشدار می‌دهیم با سرنوشت مردم ما بیش از این بازی نکنند و بگذارند مردم خود آزادانه تصمیم بگیرند چنان که شایسته یک مردم آزاده است.»

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات کشور چند روز گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب 923 هزار و 592 رای معادل 50/64 درصد آراء برای یک دوره 5 ساله رئیس جمهور باقی ماند.

عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف غنی این نتایج را نپذیرفته و اعلام کرده است که او دولت خود را تشکیل خواهد داد. همچنین برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز این نتایج را غیر قابل قبول خوانده اند.

  پربازدید ترین