• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دولت افغانستان برای جلوگیری از ویروس کرونا هر نوع رفت و آمد را با کشور ایران موقتاً متوقف کرد

دولت افغانستان برای جلوگیری از ویروس کرونا هر نوع رفت و آمد را با کشور ایران موقتاً متوقف کرد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان جهت جلوگیری از ویروس‌کرونا هر نوع رفت ‌و‌ آمد هوایی و زمینی را موقتاً متوقف کرد.

در جلسه که امروز تحت ریاست داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی به هدف مبارزه با ویروس‌کرونا در کشور جهت هماهنگی با وزارت‌های مربوطه دایر گردید تصمیم اتخاذ شد که برای مبارزه با این ویروس در کشور و از ورود آن از سایر کشورها واردت چوچه‌مرغ و تخم‌مرغ از ایران و پاکستان نیز متوقف گردد.

همچنان در جلسه روی سایر اقدامات لازم بحث صورت گرفت، داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه اظهار داشت که تا حال هیچ نوع واقعه ویروس‌کرونا ثبت نگردیده، اما آمادگی‌های لازم برای تشخیص بیماران، قرنطین و درمان آن‌ها در مرکز و ولایات گرفته شده است.

وی اضافه کرد، برای مبارزه با این ویروس، آگاهی‌دهی از طریق رسانه‌ها ، علمای دین و شبکه‌های جامعه مدنی باید افزایش یابد و برای مردم تفهیم گردد که روزانه بطور متعدد دستان خویش را با صابون شسته و همیشه از ماسک استفاده نموده و از تجمعات غیرضروری خودداری نمایند زیرا این ویروس از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال است.

در جلسه امروز تصمیم اتخاذ شد که وزارت‌های مالیه و امور داخله برای جلوگیری از قاچاق ماسک، فعالیت‌های خویش را چند برابر افزایش دهند و برای نیاز احتمالی یک اندازه بودجه را در خزانه دولت ذخیره نمایند.

همچنان تصمیم گرفته شد تا کمیته ویژه در مرکز و ولایات جهت هماهنگی فعالیت‌ها ایجاد و برای آگاهی‌دهی عامه هر چه زودتر کمپاین‌ملی آغاز گردد.

در این جلسه به وزارت امور خارجه سفارش گردید تا خدمات قنسلی خویش را در کشور جمهوری اسلامی ایران محدود و از آن کشور تقاضا گردد تا روند اخراج اجباری افغان‌ها را متوقف نمایند.

به همین ترتیب از وزارت‌های تجارت و زراعت خواسته شد تا آمادگی‌های خویش را برای شرایط احتمالی آینده جهت افزایش تجارت و ترانزیت با کشورهای آسیایه میانه اتخاذ نمایند.

  پربازدید ترین