• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استاد آمریکایی: واشنگتن قصد خروج از افغانستان ندارد

استاد آمریکایی: واشنگتن قصد خروج از افغانستان ندارد

استاد دانشگاه ایلینوی در آمریکا اظهار داشت که رdیس جمهور این کشور قصد خروج نظامی از افغانستان ندارد و مذاکرات نیز بازی استراتژیکی است که ترامپ با طالبان پیش گرفته است.
به گزارش تسنیم، «فرانسیس بویل» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه ایلینوی آمریکا درباره طرح کاهش خشونت‌ها و کاهش نیروهای آمریکایی پس از توافق نزدیک با طالبان گفت: چیزی که ترامپ اکنون با آن توافق کرده خروج نیروها به سطحی است که در زمان اوباما در افغانستان حضور داشت.

وی افزود: استراتژی آمریکا با طالبان ممکن است بازی با طالبان باشد و واشنگتن هیچ قصدی برای خروج از افغانستان ندارد که در وهله اول به‌طور غیرقانونی به آن حمله کرده بود.
بویل به «اسپوتنیک» گفت: به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا با دلایل جعلی هنوز هم برای ایجاد بهانه‌ای جهت حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان است.
این استاد دانشگاه گفت: آمریکا تلاش دارد تا مقاومت طالبان را در شرایطی ببرد که ارتش طالبان و مقاومت به تدریج از بین برود و ما هنوز در آنجا حضور داریم.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که درصورت توافق با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد یافت؛ اسپر پیش از این نیز گفته بود که صرف‌نظر از توافق با طالبان شما نیروها تقلیل می‌یابد.

  پربازدید ترین