• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس مجلس نماینده گان: تنش های انتخاباتی از طریق گفت وگو حل شود

رییس مجلس نماینده گان: تنش های انتخاباتی از طریق گفت وگو حل شود

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان خواستار حل تنش‌های انتخاباتی از طریق گفت‌وگو شده است.

آقای رحمانی در پیامی که امروز دوشنبه، پنجم حوت، منتشر کرد، گفته است که تنش‌های جاری سیاسی ناشی از اختلافات بر سر اعلام نتیجه انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، سبب نگرانی شدید مردم شده است.

در پیام رییس مجلس نماینده‌گان آمده است که اعلام نتیجه انتخابات نتوانسته است، قناعت نامزدان را فراهم کند و در شرایطی که افغانستان هر روز به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و مذاکرات صلی نزدیک می‌شود، این تقابل و تنش‌ها، کشور را از اهداف «ملی جهت دست‌یابی به افغانستان متحد و یک‌پارچه دور ساخته و تقابل‌های برگشت ناپذیر را خلق می‌نماید».

میررحمان رحمانی گفته است که به دلیل تنش‌ها و تقابل‌های سیاسی که ایجاد شده است، «نگرانی عمیق» خود را در این رابطه اعلام می‌کند و خواستار حل این تنش‌ها از طریق گفت‌وگو است.

رییس مجلس نماینده‌گان تأکید کرده است که نباید اجازه داده شود تا «ثبات سیاسی در کشور» در معرض تهدید قرار بگیرد.

او از همه نهاد‌های ملی اثرگذار، جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های ملی خواسته است تا با توسل به خرد سیاسی در تغییر وضعیت پرتنش سیاسی میان جوانب متقابل تلاش کنند.

میررحمان رحمانی از نشانی ریاست مجلس نماینده‌گان اعلام آماده‌گی کرده است که برای رفع تنش‌های انتخاباتی، تلاش و دو طرف را به مذاکراه دعوت کند.

این در حالی است که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله هر دو برای برگزاری مراسم تحلیف‌شان به عنوان رییس جمهور آماده‌گی می‌گیرند.

هفته گذشته کمیسیون مستقل انتخابات محمداشرف غنی را برنده انتخابات اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله آن را نپذیرفت و از تشکیل حکومت «همه‌شمول» خبر داد.

  پربازدید ترین