• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمک 21 میلیون یورویی اروپا به ایران و پاکستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد برای حمایت از مهاجران افغانستانی ساکن ایران و پاکستان، 21 میلیون یورو به این دو کشور کمک می‌کند.
به گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای حمایت از مهاجران و پناهجویان افغانستانی ساکن ایران و پاکستان در مجموع 21 میلیون یورو به این دو کشور کمک می‌کند. این خبر در گردهمایی بین‌المللی 40 سال میزبانی از مهاجران افغانستانی در پاکستان اعلام شد.

یانِز لِنارچیچ، کمیسر ویژه مدیریت بحران در کمیسیون اروپا، با اعلام این خبر گفت: «اتحادیهٔ اروپا با مردم افغانستان همراه است، از جمله آن‌هایی که به کشور‌های همسایه گریخته‌اند. من از ایران و پاکستان برای پذیرش میلیون‌ها پناهجو قدردانی می‌کنم.»
او افزود که این کمک‌ها می‌تواند برای تأمین نیاز‌های اوّلیهٔ مهاجران «از جمله آب، بهداشت و آموزش» صرف شود. این عضو کمیسیون اروپا نگفت دقیقا چه میزانی از این کمک‌ها به کدام کشور تعلق خواهد گرفت.

کمک‌های ضروری اتحادیه اروپا همچنین بناست خانواده‌های مهاجری را یاری کند که در جریان تغییرات آب و هوایی ولایت های بلوچستان و کشمیر پاکستان و نیز در جریان سیل سال گذشته جنوب ایران آسیب دیده‌اند.
با درنظر گرفتن مبلغ اخیر، کمک مالی اتحادیهٔ اروپا در این زمینه به افغانستان، ایران و پاکستان از سال 2016 تا 2020 به 300 میلیون یورو می‌رسد.

چندین دهه جنگ و کشمکش داخلی در افغانستان جان ده‌ها هزار تن را گرفته و میلیون‌ها تن را آواره کرده است. ایران و پاکستان بزرگترین میزبان پناهندگان افغانستانی در سراسر جهان به شمار می‌روند.

  پربازدید ترین