• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفارت تعطیل نیست و به دنبال رسیدگی به مشکلات شهروندان افغانستان هستیم

سفارت تعطیل نیست و به دنبال رسیدگی به مشکلات شهروندان افغانستان هستیم

سفارت افغانستان در تهران در سومین اطلاعیه خود، با بیان این‌که سفارت و جنرال قنسول‌گری‌های افغانستان در ایران تعطیل نبوده، بلکه فعالیت آن برای سلامت مراجعین محدود شده، تأکید کرده که به دنبال رسیدگی به مشکلات همه اتباع افغانستان در چهارچوب قوانین دو کشور در ایران است.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه(5 حوت) منتشر شده، آمده است که سفارت و جنرال قنسولگری‌های افغانستان در ایران تعطیل نبوده و صرفا بخاطر وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بخشی از خدمات قونسلی را موقتا محدود نموده تا به دلیل تجمع، سلامت مراجعین  با خطر مواجه نگردد.
 
این سفارت خاطرنشان کرده که در کنار سایر ارگان‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران، مشغول آگاهی‌دهی به مهاجرین در مورد مواجهه با وضعیت پیش آمده است.
 
سفارت افغانستان در تهران ادامه داده که در روشنایی با هدایات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و مبتنی بر فیصله‌های شورای محترم امنیت ملی کشور، در حال رایزنی و انجام ملاقات‌های کاری با مسئولین وزارت‌های امورخارجه، علوم و بهداشت، مسئولین اداره کل اتباع و امورمهاجرین و رئیس پولیس مهاجرت ولایت تهران می‌باشند.
 
این سفارت در مورد مشکلات دانشجویان افزوده است: "محصلین عزیز و سایر اقشاری که با توجه به مسدود شدن موقتی مرز و یا توقف قسمتی از خدمات قونسلی باعث ایجاد مشکلاتی در امور اقامتی، تحصیلی یا ترددشان می‌گردد، مطمئن باشند که برای حل این مشکلات در حال رایزنی و پیگیری با مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران می‌باشیم".
 
این در حالی است که شورای امنیت ملی کشور، در دستوری جدید، رفت و آمد بین افغانستان و ایران را با رعایت مسائل بهداشتی، مجددا آزاد اعلام نموده است. دستور پیش از این شورای امنیت ملی برای مسدود شدن مرزها با ایران، موجب سرگردانی و برخی مشکلات برای شهروندان کشور در مرز شده بود.
 
سفارت افغانستان در تهران در پایان تأکید کرده که رسیدگی به مشکلات همه شهروندان کشور در چهارچوب قوانین دو کشور در جمهوری اسلامی ایران از وظایف اساسی سفارت و جنرال قنسولگری‌های افغانستان در ایران می‌باشد و خود را مکلف به رسیدگی به این مشکلات می‌دانند.
 
پیش از این سفارت افغانستان در تهران در دومین اطلاعیه خود  اعلام کرده بود که از تاریخ 4 الی 7 حوت 1398، با توجه به مشاهده و تشخیص ویروس کرونا در برخی از ولایات جمهوری اسلامی ایران، با درنظرداشت ازدحام مراجعین در بخش قونسلی این نمایندگی و جلوگیری از انتشار‌ این بیماری‌ کشنده، که معمولا در تجمعات به سرعت شیوع می‌یابد، استثنا از ارائه خدمات قونسلی معذور بوده، صرفا موارد ضروری همچون قضایای وفیات می‌توانند جهت رسیدگی به اموراتشان، به بخش قونسلی مراجعه نمایند.
 
این سفارت تأکید کرده بود، زمان مراجعه آن عده مراجعینی که نوبت اینترنتی دارند نیز متعاقبا اعلام خواهد گردید.

  پربازدید ترین