• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تمدید خودکار اقامت و ویزای شهروندان افغانستان در ایران به مدت سه ماه بدون مراجعه حضوری

تمدید خودکار اقامت و ویزای شهروندان افغانستان در ایران به مدت سه ماه بدون مراجعه حضوری

پولیس مهاجرت و گذرنامه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی، به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از سرگردانی شهروندان افغانستان و مراجعه حضوری به این اداره، اقامت و ویزای این شهروندان را که تا تاریخ 6 و اول حوت اعتبار داشته، و پس از آن را به مدت سه ماه تمدید کرده است.
 
در یک اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران در مورد این تصمیم اداره مهاجرت و گذرنامه ایران آمده است: بنابر اطلاع پولیس مهاجرت و گذرنامه/ پاسپورت جمهوری اسلامی ایران، متقاضیان تمدید اقامت که پروانه اقامت آن‌ها تا تاریخ  6 حوت معتبر بوده، تا 3 ماه برای تمدید اقامت، نیازی به مراجعه حضوری به این اداره نداشته و پس از عادی شدن شرایط نسبت به تمدید پروانه اقامت شان اقدام خواهد شد.
 
از سوی دیگر، بر اساس این اطلاعیه، آن عده از اتباع خارجی دارای ویزای معتبر جمهوری اسلامی ایران که اعتبار ویزای‌شان تا تاریخ 1 حوت بوده، به مدت 3 ماه جهت تمدید ویزا، نیازی به حضور در اداره مهاجرت و گذرنامه نداشته و جهت خروج از ایران با مراجعه به مرزهای رسمی، پس از پرداخت فیس‌های مصوب، ویزای خروج برای‌شان صادر شده و می توانند از ایران خارج شوند.
 
این در حالی است که به گفته سید ابراهیم حجازی، نماینده وزارت امورمهاجرین در سفارت افغانستان در تهران، دارندگان اقامت و ویزای ایران پس از این تاریخ‌ها(6 و اول حوت) مهلت اقامت و ویزای آن‌ها به اتمام می‌رسد نیز تحت پوشش این تصمیم قرار می‌گیرند.
 
سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران از این اقدام ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران که به منظور تسریع تسهیلات به اتباع  خارجی در جهت کنترل شیوع کرونا ویروس صورت گرفته، قدردانی نموده و از آن شهروندان کشور دارنده پروانه اقامت و ویزای جمهوری اسلامی ایران، خواسته از حضور در ارگان‌های مربوط ایران اجتناب ورزند.

  پربازدید ترین