• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

25 عضو گروه طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در بلخ کشته شدند

25 عضو گروه طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در بلخ کشته شدند

 قول‌ اردوی 209 شاهین در شمال اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته 25 عضو گروه طالبان از جمله یک فرمانده این گروه در نبرد با نیروهای امنیتی در سه ولسوالی ولایت بلخ کشته شده‌اند.

حنیف رضایی، سخنگوی این قول اردو، روز سه‌شنبه، پنجم حمل، گفت که درگیری‌ها در ولسوالی‌های بلخ، دولت‌آباد و چمتال ولایت بلخ پس از حمله گروه طالبان آغاز شده است و نیروهای امنیتی در «چهارچوب دفاع فعال» به آن پاسخ داده‌اند.

طبق معلومات رضایی، در پی این درگیری، 33 نفر از اعضای گروه طالبان به شمول «ملا ریحان» و «قاری جنت» از فرماندهان این گروه زخمی شده‌اند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین افزود که پس از حملات گروه طالبان بر مواضع نیروهای دولتی در ولسوالی‌های«بلخ»، «دولت آباد» و «چمتال» بلخ، نیروهای امنیتی به رهبری کوماندوها و حمایت قوایی هوایی در «چهارچوب دفاع فعال»، لانه‌ها و موقعیت‌های این گروه را از «زمین و هوا» هدف قرار داده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد که افزون بر تلفات سنگین گروه طالبان در این درگیری، روستا‌های «هیواد»، «پلاس پوش»، «غندان بالا»، «غندان پایین»، «خواجه نمولک»، «تجرخیل»، «ارغوان»، «ده بی‌بی»، «بهاوالدین»، «کولمبو»، «دیوالی» و «میدان» ولسوالی بلخ از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

این در حالی است که هفته گذشته مسوولان ارشد امنیتی به نیروهای امنیتی دستور دادند تا از حالت دفاعی به «حالت دفاع» فعال قرار بگیرند.

در حالت دفاع فعال نیروهای امنیتی محدودیت‌های دوره حالت دفاعی را نخواهند داشت و می‌توانند علیه طالبان دست به اقدامات بزند.

نیروهای امنیتی در سوم حوت هم‌زمان با هفته کاهش خشونت به حالت دفاعی درآمدند. از سوم تا دهم حوت، اطراف جنگ روی کاهش یک هفته‌ای خشونت برای امضای موافقت‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان توافق کرده بودند. موافقت‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان در دهم حوت در قطر امضا شد.

گروه طالبان دو روز پس از امضای توافق‌نامه صلح، حملات علیه نیروهای امنیتی را از سرگرفتند.

  پربازدید ترین