• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تفویض صلاحیت اشرف غنی به امرالله صالح؛ «توزیع زمین به مهاجران و هماهنگی با سازمان ملل»

تفویض صلاحیت اشرف غنی به امرالله صالح؛ «توزیع زمین به مهاجران و هماهنگی با سازمان ملل»

محمد اشرف غنی، طی فرمانی صلاحیت توزیع زمین برای مهاجران و بیجاشدگان داخلی، هماهنگی امور با سازمان ملل، نهادهای غیردولتی و جامعه مدنی را به امرالله صالح، معاون اول خود تفویض کرده است.

مطابق به قانون اساسی افغانستان، معاون اول در صورت غیابت رئیس جمهوری جانشین او است و صلاحیت‌هایش از سوی رئیس جمهوری مشخص می‌شود.

در فرمانی ‌که نسخه ای از آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، آمده است که این صلاحیت‌ها "به منظور مدیریت موثر و سالم امور کاری حکومت و آوردن اصلاحات" به آقای صالح سپرده شده است.

در ماده سوم این فرمان آمده که "معاون اول ریاست جمهوری در مورد نحوه کارهایش به رئیس جمهوری پاسخگوست و به جلسات کابینه گزارش می‌دهد."

وحید عمر، مشاور ارشد رسانه‌ای آقای غنی در گفتگو با بی‌بی‌سی تایید کرد که این فرمان امضا شده اما هنوز به صورت رسمی نشر نشده است.

آقای صالح پیش از این تجربه ریاست امنیت ملی را دارد و از چهره‌های سرشناس در زمینه‌های امنیتی کشور به شمار می‌رود.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی کشور به این خبر واکنش نشان داده و عدم تفویض صلاحیت‌های امنیتی به آقای صالح را "نادیده گرفتن او" تعبیر کرده‌اند.

روابط اشرف غنی با امرالله صالح، معاون اولش به دلیل بالا گرفتن اختلافات میان آقای غنی و جنرال دوستم که در دولت وحدت ملی معاون اول او بود، مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار دارد.

  پربازدید ترین