• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز ساکن ورامین ایران در غربالگری کرونا شرکت داده می شوند

اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز ساکن ورامین ایران در غربالگری کرونا شرکت داده می شوند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ولسوالی ورامین ایران گفت: با شناسایی کلیه اتباع خارجی و افغانستانی مجاز و غیرمجاز ساکن در این ولسوالی که در حدود یک‌صدهزار نفر تخمین زده می‌شود، طرح غربالگری ویروس کرونا روی این افراد انجام می‌شود.

سید اصغر تقوی در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا گفت:  شیوع ویروس کرونا و ابتلاء افراد به این بیماری، جنسیت، سن و ملیت نمی‌شناسد، برای مقابله با آن باید تمامی افراد مسائل بهداشتی را رعایت کرده و به منظور بررسی وضعیت سلامتی، لازم است تا همه در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند.

وی افزود: اتباع مجاز که دارای کد خانوار بوده و در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) نام آنان ثبت کرده‌اند، توسط کارشناسان شبکه بهداشت شناسایی و با آنان تماس گرفته شده است ولی اتباع غیرمجازی که از داشتن هرگونه اوراق هویتی بی‌بهره بوده و جمعیت شناور محسوب می‌شوند، وضعیت مشخصی در خصوص غربالگری ویروس کرونا ندارند.

وی تصریح کرد: این افراد با تصور این که با شرکت در طرح غربالکری بیماری کرونا ممکن است شناسایی شده و طرد شوند، در این طرح شرکت نکرده و ممکن است در صورت ابتلاء نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده و دیگر افراد را نیز مبتلا کنند.

تقوی افزود: شناسایی این افراد فقط به منظور رعایت مسائل بهداشتی است و هیچ ارتباطی به طرد آنان از کشور ندارد.

وی گفت: بسیاری از اتباع افغانستانی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه در مناطق روستایی مشغول به فعالیت می‌باشند که تلاش می‌شود تا با استفاده از توان جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا، این افراد شناسایی شده و در طرح غربالگری ویروس کرونا شرکت داده شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کودکان اتباع افغانستانی در مدارس ولسوالی ورامین مشغول به تحصیل می‌باشند که با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای شرکت این افراد در غربالگری کرونا استفاده می‌شود.

  پربازدید ترین