• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ: قدس متعلق به مسلمانان و ملت فلسطین می باشد

رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ: قدس متعلق به مسلمانان و ملت فلسطین می باشد

مولوی محمود دانشجوی رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ در رابطه به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت: ما با مردم بیت المقدس و فلسطین هم نوا و هم صدا هستیم. چون قدس متعلق به مسلمانان و ملت فلسطین می باشد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مسلمانان افغانستان نتوانند در جمعه آخر ماه مبارک رمضان تجمع نمایند. اما علما، مردم و اقشار مختلف جامعه می توانند با امکانات دست داشته از طریق رسانه ها، با موج صدای مظلومیت مردم فلسطین یکجا شوند و از قدس دفاع نمایند.

رئیس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ اظهار داشت ملت افغانستان مظلوم است در حالی که مظلوم هستیم از مظلوم ها دفاع میکنیم و خوب هم دفاع خواهیم کرد.

مولوی دانشجوی تأکید کرد: دفاع و حمایت از مظلومیت فلسطین ربطی به مظلومیت افغانستان ندارد، در ضمن کار نیک و پسندیده است و از طرفی مردم فلسطین و جهان تلاش کنند تا صلح دایمی در کشور ما برقرار شود.

شعیب؛ شهروند شهرمزارشریف در رابطه به قدس و مردم فلسطین می گوید: ظالمان جهان با اسرائیل هم دست شدن تا ممالک اسلامی را غصب کنند، اما نمیدانند که همیشه پیروزی با حق و مظلوم بوده و خواهد بود من و تمام مسلمانان جهان باید از کشور اسلامی فلسطین حمایت کنیم.

وی گفت، حمایت کردن ما حتی با یک شعار می تواند انجام شود، اما بی تفاوت بودن در برابر ظلم بزرگ جهانی سبب می شود که این اسرائیل غاصب برحق و بزرگ جلوه کند.

شایان ذکر است روز جهانی قدس در سال جاری در حال برگزار می شود که بیلبوردهای تبلیغاتی شورای اخوت برای حمایت از فلسطین در سرتاسر ولایات شمال نصب شده است.

  پربازدید ترین