• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس حزب نهضت اسلامی: روز قدس با سرنوشت مردم افغانستان ارتباط دارد

رئیس حزب نهضت اسلامی: روز قدس با سرنوشت مردم افغانستان ارتباط دارد

همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، رئیس حزب نهضت اسلامی افغانستان می‌گوید که روز جهانی قدس شکل نوینی از مبارزه با استکبار جهانی را ایجاد کرد و این روز با سرنوشت مردم افغانستان ارتباط تنگاتنگی دارد.
 
مولوی محمد مختار مفلح رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان با بیان اینکه دشمنان اسلام در خصوص قضیه فلسطین بسیار کوشیدند تا چگونه این سرزمین را از حافظه مسلمانان پاک کنند، اما امام خمینی (ره) با اعلان این روز ابتکار عمل را در دست گرفت و همه نقشه‎های آنان را نقش بر آب کرد.
 
به گفته مفلح، در دهه آخر ماه رمضان در افغانستان حلقات غربی، بسیار کوشیدند تا ارزش‌های لیبرالی غربی را در افغانستان رواج دهند، این کار با استفاده از منابع کلان مالی و پولی انجام گرفت، شاید در زمینه‌هایی موفقیت هم به زعم خودشان به دست آورده باشند، اما مردم مومن افغانستان، به این مسیر وارد نشدند.
 
مفلح افزود: همه شاهدند که در افغانستان با تمام کارشکنی‌های دشمن، اما مردم همواره از روز جهانی قدس تجلیل به عمل می‌آورد و اکنون روز جهانی قدس و تجلیل از آن وسیله برای محک تبدیل شده تا از میزان تعهد افراد، شناخت بیشتر بدست آید.
 
مفلح با تاکید بر اینکه قضیه فلسطین با سرنوشت مردم افغانستان، ارتباط تنگاتنگ قرار دارد، گفت که اگر دست ناپاک صهیونیست‌ها از آن سرزمین مقدس کوتاه می‌بود، امروز ما در افغانستان نیز آرام بودیم.
 
رهبر حزب نهضت اسلامی عنوان کرد که امروز یکی از پدیده‌های مایوس کننده‌ای که ما در جامعه خود شاهد آن هستیم، محدودیت اطلاعات نسل جوان، به قضایای جهان اسلام و به ویژه قضیه فلسطین است.
 
او گفت که باید یک اثر و منبعی در اختیار قشر جوان قرار داده شود، تا آنان را نسبت به قضایای جهان اسلام در روشنی کامل قرارداده و زمینه بازگشت را به ارزش‌های والای اسلامی فراهم نماید.
 
وی خاطرنشان کرد که بعد از تلاش فراوان با جمع‌آوری مقالات و سخنرانی‎ها و حاصل برخی تحقیقات اکنون دایرة المعارفی در باب شناخت قضیه فلسطین برای مردم تهیه شده و اکنون در اختیار آنان قرار دارد.
 
به عقیده مفلح با وجود تمام نابسامانی‌های موجود در کشورهای اسلامی، اما جریان ارزشی نیز فعال است و در بطن جوامع اسلامی حرکت‌های شایسته‌ای شکل گرفته است، از طرفی هم دسایس نیز اندک نیستند، که یکی از آنها کشور مصر بود که در اثر یک توطئه استکباری به چند دسته تقسیم شد و هم اکنون دچار بحران بزرگ شده که این نشان می‌دهد که دستان ناپاک صلیبی‌ها و صهیونیست‌ها نیز آرام نیستند و کارهای خطرناکی می‌کنند.
 
مفلح تاکید کرد که اگر مسلمانان هوشیار باشند و اجازه ندهند تا دارایی‌های معنوی و مادی آنان بر باد رود و توطئه آفرینی دشمنان اسلام را خنثی نمایند و به این صورت پایان تمام حوادث، به نفع مسلمانان خواهد بود.
 
قرائت افغانستان از روز جهانی قدس شریف
 مفلح در ادامه به رابطه مردم افغانستان با روز جهانی قدس نیز اشاره کرد و گفت که چند سالی است که شهر کابل در آخرین جمعه رمضان، شاهد برگزاری تجلیل از روز جهانی قدس شریف است.
 
او تصریح کرد که روز جهانی قدس سال‌ها پیش توسط امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران نام گذاری شد و از آن روز تا اکنون از این روز در جهان، بزرگداشت به عمل آمده و این روز اکنون به یک روز بین‌المللی فلسطین مبدل گردیده است.
 
مفلح اظهار داشت که در افغانستان یه عده به اثر گرایش‌های فکری و سیاسی، وضعیت گریز از مرکز را به خود گرفتند که با این گروه بحث از قدس و فلسطین نه تنها قابل قبول نیست، بلکه علم مخالفت آنان به این گونه داعیه‌ها از قبل بالا است.
 
 به عقیده مفلح این گروه‌ها ممکن است برای مخالفت خود دلایل زیادی داشته باشند، اما این طرز تفکرها از منابع غیرالهی سرچشمه گرفته و جوانب مادی بسیار روشن است.
 
مفلح گفت که گروه‌هایی که در ظاهر پشت شعارهای ملی‌گرایی پنهان شده و با فعالیت‌های اسلامی درگیری دارند و عده‌ای نیز عرق دینی دارند و در عین حال نه تنها اهمیت روز جهانی قدس، بلکه تمام تحولات دنیای اسلام را تعقیب کرده و برای مسلمانان راه حل از مشکلات و گرفتاری‌ها را جستجو می‌کنند.
 
او در پایان ابراز داشت که روی سخن من به آن عده از افراد است که یا در حالت تردید به سرمی‌برند و یا هم با وجود باورهای نیک دینی و اسلامی، هنوز سوالاتی نزدشان مطرح است، اما اینها باید بدانند که تمام مشکلات دنیای اسلام بهم گره خورده است و درد یک مسلمان درد همه مسلمانان جهان است و اگر ما درد مردم فلسطین را به خوبی درک و از آنان حمایت نمودیم و اگر روزی بیت المقدس آزاد شد، یقیناً که تما مسلمانان به یکی از اهداف خود می‌رسند.

  پربازدید ترین