• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روز جهانی قدس «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»

روز جهانی قدس «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»

پس از نام گذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره)، این مراسم هر ساله با حضور میلیون‌ها انسان آزاده در سرتاسر جهان و در حمایت از حقوق مسلم ملت فلسطین برگزار می‌شود. اما امسال که بیماری کرونا بر جهان از جمله کشورهای اسلامی سایه افکنده است، برگزاری روز جهانی قدس با شیوه‌های گذشته ناممکن به نظر می‌رسد. بنابراین برگزاری روز جهانی قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است.

یکی از عواملی که بر اهمیت روز جهانی قدس افزوده است، طرح معامله‌ی قرن دونالد ترامپ است. اتفاقی که بدون شک اهمیت برگزاری روز قدس با ساز و کار جدید و اعلام مخالفت جهانی با این طرح امریکایی را مضاعف کرده است. بنابراین روز قدس را می‌توان خیزش جهانی در برابر معامله‌ی قرن تلقی کرد.
 
در واقع کمپاین روز جهانی قدس در فضای مجازی به عنوان عامل قوی و موثر برای محکوم ساختن این طرح پوشالی کاخ سفید از سوی افکار عمومی بیدار جهان، امسال اهمیتی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته دارد. در این کمپاین مسلمانان جهان باید ضمن اعلان همبستگی با آرمان فلسطین، حمایت خود از حقوق قانونی فلسطینیان را به نمایش بگذارند. به یاد داشته باشیم که مهم‌ترین توطئه‌ی استکبار جهانی علیه مردم فلسطین معامله‌ی قرن است که روز قدس می‌تواند این پروژه‌ی ننگین را خنثی کرده و دسیسه‌ی دشمنان علیه مقاومت فلسطین را نقش بر آب کند.

امسال فرصتی است تا در ایام روز جهانی قدس، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به فضایی سرشار از مبارزه با استکبار و اشغالگران تبدیل کنیم. رسالت جوانان آینده‌ساز امت اسلامی، این است که در راستای تجدید میثاق با دعوت جاودانه‌ی امام راحل (ره) و برای تحقق سریعتر محو اسرائیل غاصب، با شرکت گسترده و فعال در فضای مجازی از مقاومت مومنانه و جانانه‌ی مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و آرمان نابودی اسرائیل و جهان بدون آمریکا و صهیونیسم را صلا و جلا دهند. تردید نباید کرد که روزی، خورشید پیروزی مقاومت فلسطین طلوع خواهد کرد و بخت سیاه و تاریک رژیم صهیونیستی به زوال خود نزدیکتر خواهد شد.

امسال که فرصتی برای راهپیمایی بزرگ روز قدس فراهم نیست، نسل جوان و آینده‌ساز کشورهای اسلامی از طریق حضور همه‌جانبه و گسترده در فضای مجازی می‌توانند دستاوردها و پیامدهای روز جهانی قدس را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده و به دنیا اعلام کنند که مردم فلسطین با حمایت امت اسلامی هرگز تسلیم طرح‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌شوند. از آنجایی که روز قدس، روز عزت و شرافت امت اسلامی است، اکنون که به دلیل شیوع بحران کرونا مشارکت مردم در راهپیمایی عملی نیست، بجاست که از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غفلت نورزیم و روز جهانی قدس امسال را تبدیل به روز رویارویی جهانی با صهیونیست‌های غاصب نماییم.

روز قدس امسال می‌تواند و باید به عنوان سلاح کارآمد امت اسلامی علیه خیانت قرن متجلی شود و پیروزی مقاومت فلسطین را نوید دهد. فراموش نکنیم که دشمن در صدد است تا پس از چشیدن طعم تلخ شکست در جلوگیری از بیداری اسلامی و مقاومت جهانی اسلام، پرده‌ی دیگری از نمایش‌های سلسله‌ای خود را ارائه کند. به این ترتیب رونمایی از پروژه‌ی معامله قرن که در حقیقت خیانت قرن است، با مشارکت برخی دولت‌های مزدور عربی به قصد مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

از این رو، روز جهانی قدس در شرایط حاضر فرصتی است تا دست نشاندگان منطقه‌ای استکبار برای توده‌های مسلمان و امت اسلامی افشا شوند و به این ترتیب زمینه‌ی شکست زودهنگام این معامله‌ی نکبت‌بار و خیانت‌آلود توسط روشنگری‌های جوانان مبارز و قلم بدست در فضای حقیقی و مجازی فراهم گردد.
 
چهل سال پیش که صهیونیسم جهانی با پیمان ننگین کمپ دیوید می‌رفت تا آخرین شعله‌های مقاومت را در فلسطین خاموش کند و رویای پوشالی حاکمیت صهیونیسم از نهر تا بحر را تحقق بخشد، اعلام روز قدس از خواستگاه انقلاب اسلامی، شروع رستاخیز بیداری اسلام شد و مساله‌ی فلسطین را که با تلاش استکبار جهانی در حصار شعار رنگ باخته‌ی ملی‌گرایی فلسطینی محدود شده بود، به شعار بین‌الملل اسلامی و مساله‌ای جهانی تبدیل کرد. از آن پس روز قدس سرچشمه‌ی نهضت جهانی اسلام شد و مساله‌ی فلسطین در صدر خواسته‌های ملت‌های اسلامی و آزادی خواهان جهان قرار گرفت.

اینک که طوبای مقاومت جهانی اسلام تا کنار گوش صهیونیسم جهانی قامت گسترده است، بر ماست تا همگی در برابر طرح ننگین و شرم‌آور معامله‌ی قرن با قلم و قدم بایستیم و اجازه ندهیم که تلاش مذبوحانه‌ی دشمن به ثمر بنشیند.

خوشبختانه اکنون به برکت محور مقاومت، رژیم جعلی اسرائیل که روزی سودای تصرف حرمین شریفین را داشت و شعار از نیل تا سند را سر می‌داد، به استحکام‌بخشی دیوار حائل در اطراف خود مصروف و مشغول است تا از ضربه‌ی موشک‌های جبهه‌ی مقاومت، خود را در امان نگهدارد. بنابراین با همه‌ی دشواری‌ها باید گفت که این روزها، روزهای شیرین پیروزی مقاومت اسلامی و ایام تلخ و دشوار برای آمریکا و صهیونیست‌ها و عوامل منطقه‌ای ایشان است.

در روز جهانی قدس امسال باید پرچم‌داران مبارزه با استکبار و صهیونیسم و داعیه‌داران آزادی قدس شریف به این موضوعات مهم نیز بپردازند تا انگیزه و اعتماد امت اسلامی به جبهه‌ی مقاومت و دستاوردهای آن بیشتر گردد و بسترهای فرهنگی و اجتماعی برای ایستادگی در برابر معامله‌ی قرن بیش از پیش فراهم و مهیا شود.

امسال که بحران کرونا فراگیر و گسترده است از طریق حضور در فضای مجازی و نوشتن در شبکه‌های اجتماعی تلاش کنیم تا از این طریق مساله‌ی قدس در اذهان باقی بماند و تحولات فلسطین در سایه کرونا فراموش نشود. در چنین وضعیتی برای اینکه مانع تحمیل چنین پروژه‌های ننگین -معامله قرن- علیه ملت فلسطین و جهان اسلام شویم باید همدل و همراه با مردم فلسطین بود و حضور همگانی در فضای مجازی در روز جهانی قدس، نمادی از این وحدت و هم‌دلی با فلسطینیان تلقی خواهد شد.

در پایان این امیدواری وجود دارد که متفکران و نخبگان جهان اسلام، امسال با صدای بیداری خویش در فضای مجازی، جهان را بار دیگر به لرزه درآورند و با تازیانه‌ی بیداری از طریق گفتار و نوشتار، جان‌های خفته و روح‌های پژمرده‌ی جهانیان را زنده کنند و به حرکت وادارند تا همگی در برابر طرح معامله‌ی قرن ترامپ ایستادگی کنند و روز جهانی قدس را به خیزش جهانی در برابر معامله قرن تبدیل نمایند.

  پربازدید ترین