• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شورای علمای شیعه افغانستان: کشورهای اسلامی جلوی معامله ننگین قرن را بگیرند

شورای علمای شیعه افغانستان: کشورهای اسلامی جلوی معامله ننگین قرن را بگیرند

شورای علمای شیعه افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز جهانی قدس از سران کشورهای اسلامی خواست که از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپرهیزند و جلوی معامله ننگین قرن را بگیرند و سازمان‌های حقوق بشری نیز در برابر جنایات ضد بشری اسرائیل آرام و ساکت نمانند.

در این بیانیه آمده است، اگر چه امروزه جهان اسلام به ویژه افغانستان غرق در خون است اما موضوع فلسطین و قدس شریف درد قدیمی بر پیکر جهان اسلام  است که اگر به موقع درمان می‌شد، شاید امروز این روز گار خونین و تلخ را نمی‌داشتیم.

این بیانیه می افزاید، موضوع قدس و فلسطین برای ما اعتقادی، انسانی، مایه وحدت و اخوت اسلامی است. قدس شریف که قبله‌ی اول مسلمانان است؛ همچنان در اشغال رژیم غاصب اسراییل است و هر روز در جهت یهودی سازی آن تلاش می‌شود.

ملت مسلمان فلسطین بیش از 70 سال است که یا در محاصره هستند و یا در اردوگاه‌ها و در زندان‌ها بسر می‌برند.

سرزمین‌های آنها هر روز بیشتر و بیشتر اشغال می‌شود؛ منازل آنها بر سرشان خراب می‌شود و هیچکس در این سرزمین ا ز جمله زن، مرد، پیر و کودک شیر خوار امنیت ندارد.

مردم فلسطین بر اثر محاصره ظالمانه از مواد غذایی، دارو، آب و برق محروم‌اند. بر خلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل، شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، تصرف سرزمین‌ فلسطینیان توسط رژیم اشغاگر قدس با حمایت قدرت‌های بزرگ، ادامه دارد و زمینه بازگشت میلیون‌ها آواره فراهم نشده است.

در چنین شرایطی سکوت در برابر مظلومیت ملت مسلمان، در بند و اسیر با تمام مبانی دینی و معیارهای انسانی غیر قابل قبول است.

شورای علمای شیعه افغانستان، از ملل مسلما ن و وجدان‌های آزاده جهان ‌خواست که یک پارچه و متحد در دفاع از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین حساس باشند.

 این شورا همچنین از سازمان ملل متحد خواست که برای تحقق اعلامیه‌ها و قطعنامه‌های خود برای استیفای حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین مسئولانه عمل کند.

در این بیانیه از سران کشورهای اسلامی خواسته شده است که از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپرهیزند و جلوی معامله ننگین قرن را بگیرند و سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات ضد بشری اسرائیل آرام و ساکت نمانند.

  پربازدید ترین