• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امنیت جهانی منوط به حل مسئله فلسطین است

امنیت جهانی منوط به حل مسئله فلسطین است

سخنگوی شورای علمای شعیه کشورمان اعلام کرد که تا زمانیکه مسئله فلسطین حل نشده و عدالت در سرزمین ملت مظلوم فلسطین تأمین نشود، جهان روی امنیت را نخواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین استاد «محمدفیاض ارزگانی» روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا در کابل گفت: روز جهانی قدس در حقیقت زنده نگهداشتن فریاد ملت مظلوم فلسطین و حقوق پایمال شده و سرزمین اشغال شده این مردم است.

وی افزود: اما شماری از کشورها و قدرت های جهان تلاش می کنند که فریاد فلسطین فراموش و صدای این ملت ستم دیده برای همیشه خاموش شود که با همت مسلمانان آزاده جهان این خواب آنها هرگز تعبیر نخواهد شد.

استاد فیاض گفت: امروز هرچند جهان اسلام در دام فتنه ای است که گروه‌های تکفیری و تروریستی ایجاد کرده اند و ملت افغانستان هر ساعت و هر روز با فاجعه خونین گرفتار می شود، بویژه در روزهای اخیر که جهانیان شاهد آن هستند فجایع و جنایات وحشتناک در این کشور توسط تروریست های وحشی رقم زده شد.

اما موضوع قدس و فلسطین برای امت اسلامی یک موضوع اعتقادی است و هم یک موضوع انسانی، برای اینکه قدس شریف نخستین قبله مسلمانان بوده و اکنون در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، هر روز در جهت یهودی سازی آن تلاش می شود.

از طرف دیگر ملت مسلمان فلسطین بیش از 70 سال است که در بند محاصره و اسارت هستند  و در زندان‌ها و اردوگاه های رژیم صهیونیستی بسر می برند و سرزمین ها آنها با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر اشغال می شود.

وی اضافه کرد: جهانیان شاهد این رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی هستند، طبیعی است که امت اسلامی باید با حساسیت تمام مظلومیت ملت فلسطین را فریاد کند و برای نجات آن تلاش کند که در واقع وظیفه اسلامی و انسانی برای امت اسلامی است.

به باور سخنگوی شورای علمای شیعه کشور، از طرف دیگر سازمان های حقوق بشری، بویژه سازمان ملل متحد براساس وظیفه انسانی باید در دفاع از حقوق ملت فلسطین اقدم کند.

آنها باید بدانند که تا مسئله فلسطین حل نشود، و عدالت در حق این ملت پیاده نشود و قدرت های بزرگ هر روز بر مظلومیت این ملت توسط رژیم صهیونیستی بیافزاید وضعیت جهان استوار و در امان نخواهد بود و امت اسلامی وظیفه دارد که برای اعاده حقوق فلسطینی ها تلاش کند.

استاد فیاض گفت: متاسفانه در آخرین جمعه رمضان امسال بخاطر ویروس کرونا مسلمانان جهان نمی توانند در اجتماعات، تظاهرات و گردهمایی‌ها مظلومیت مردم فلسطین را فریاد کنند اما این وظیفه را می توانند از طریق رسانه های تصویری و صوتی طنین انداز نمایند تا ملت فلسطینی و حقوق و مظلومیت آنها به فراموشی سپرده نشود.

  پربازدید ترین