• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبران سیاسی افغانستان باید به رهنمودهای امام خمینی توجه کنند

 رهبران سیاسی افغانستان باید به رهنمودهای امام خمینی توجه کنند

حسن جعفری گفت: رهبران سیاسی افغانستان باید رهنمود های حضرت امام خمینی را جزء برنامه های حکومتی خود قرار دهند.

استاد حسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان در گفتگو با مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت آیت الله امام خمینی بیان داشت که تمام رهبران سیاسی نه تنها در جهان اسلام، بلکه در تمام عالم بشریت بایستی برای رسیدن به کمال و سعادت از رهنمودهای امام راحل استفاده کنند.

حسن جعفری گفت: بر اساس رهنمودهای اسلامی باید حرف خوب و عمل خوب را از هر کسی که باشد دریافت کرد و استفاده نمود و بر همین اساس رهبران سیاسی افغانستان نیز باید رهنمود های حضرت امام خمینی را جزء برنامه های حکومتی خود قرار دهند.

به گفته استاد جعفری حضرت امام بر این عقیده بودند که تمام جوامع باید وحدت و همبستگی را سر لوحه تمام امور قرار دهند، خود را از وابستگی به بیگانگان رها کنند و نیروهای مسلح خود را تقویت کنند تا ملت و دولتشان به کمال و سعادت برسند.

این چهره سیاسی کشور بیان داشت: حضرت امام یک رهبر جهانی است، ایشان تنها رهبر ملت ایران نیست، بلکه امام خمینی رهبری تمام مظلومان و محرومان جهان را در دست داشتند.

به گفته استاد جعفری امروز از نتیجه کلام مسیحایی حضرت امام است که آمریکا همواره شکست می خورد، آمریکایی ها می گفتند که جمهوری اسلامی ایران هرگز سالگرد چهل و یکمین سالگرد خود را نخواهد دید اما دیدیم که مردم جهان شاهد تجلیل از چهل و یکمین سالگرد انقلاب ایران بودند.

جعفری بیان داشت: بر اساس فرموده و رهنمود حضرت امام راحل تا زمانی که حکومت ها به فرامین اسلام توجه نکنند و به خارجی‌ها امید داشته باشند، نمی توانند به صلح برسند چرا که کشورهای استعمارگر همیشه می خواهند از طریق نفاق و تفرقه به خواسته های خود برسند.

به گفته استاد جعفری مجاهدین افغانستان نیز از رهنمودهای امام راحل استفاده می‌کردند و با حفظ وحدت چنین سیلی محکمی بر شوروی سابق زدند که باعث محو این ابرقدرت از جغرافیای جهان شدند، اگرچه متأسفانه بعد از آنکه نفاق بر ما حاکم شد ما نتوانستیم یک حکومت مقتدر را مستحکم کنیم.

  پربازدید ترین