• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: تصمیم گرفتیم برای آغاز مذاکرات صلح پیش شرط نگذاریم

 عبدالله: تصمیم گرفتیم برای آغاز مذاکرات صلح پیش شرط نگذاریم

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که هیئت افغانستان آمادۀ آغاز مذاکرات میان افغانان است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که او با رییس‌جمهورغنی تصمیم گرفته‌اند که برای آغاز مذاکرات صلح میان افغانان هیچ پیش‌شرطی را نگذارند.

آقای عبدالله که شام دیروز چهارشنبه در یک نشست ویدیویی انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا شرکت کرده بود، گفت باید اطمینان یابند که افغانستان دیگر مرکزی برای هراس‌افگنان جهانی نباشد.

او در این باره افزود: «در بخش آماده‌گی برای صلح؛ ما در جمهوری اسلامی افغانستان تصمیم گرفتیم – همراه با رییس‌جمهور غنی – که ما هیچ پیش‌شرطی برای آغاز مذاکرات نمی‌گذاریم و تیم مذاکره کننده ما آماده‌گی کامل دارد که مذاکره را آغاز کند.»

آقای عبدالله می‌افزاید که روی یک راهکار یکپارچه برای رسیدن به صلح همیشگی کار می‌کنند: «دربخش صلح باید با شرکای داخلی و بین‌المللی کار و گفت‌وگو شود؛ درحالی که ما باید اطمینان یابیم که کشور ما دیگر مرکزی برای هراس‌افگنان بین‌المللی نباشد. در این مرحله ما همه روی یک نقشۀ راه یک پارچه کار می‌کنیم.»

تاکنون حکومت برای آن‌چه انعطاف‌پذیری برای آغاز گفت‌وگوهای میان افغانان می‌گوید بیش از دوهزار ششصد زندانی طالبان را رها کرده‌است اما حکومت می‌گوید که طالبان نیز باید تعهدات شان را بیشتر عملی کنند. 

  پربازدید ترین