• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرنخ هایی از خانواده شهید افغانستانی دفاع مقدس در ایران+عکس

سرنخ هایی از خانواده شهید افغانستانی دفاع مقدس در ایران+عکس

فردی که به گفته خود برادر شهید نسیم افغانی است، در گفت‌و‌گو با فارس، می‌گوید هفته گذشته با ستاد تفحص تماس گرفته و هم‌چنان منتظر انجام آزمایش دی‌ان‌ای است.

در پی شناسایی پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» از اتباع کشورمان، جست‌وجوها برای یافتن خانواده این شهید بزرگوار آغاز شد.

درست 10 روز پیش بود که کمیته جست وجوی مفقودین درخواست کرد در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید نسیم افغانی در ایران یا افغانستان مراتب به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اطلاع داده شود.

در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس، شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان بنام نسیم افغانی فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد.

به‌دنبال بررسی‌ها برای شناسایی خانواده شهید افغانی، سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با شخصی گفت‌وگو کرد که ادعا می‌کند برادر این شهید بزرگوار است.

«یاسین مرادی» که به گفته خودش، برادر شهید «نسیم افغانی» است در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: دوشنبه هفته پیش زمانی که متوجه شدم پیکر نسیم شناسایی شده، از طریق شماره‌ای که در فضای مجازی دیدم تماس گرفتم و اعلام کردم که شهید افغانی برادر من است.

وی افزود: اسم شهید اسم برادر من، اسم پدر و مادرش نیز همان اسم پدر و مادر من می‌باشد و عکسش هم خود برادر من است و من صد در صد هم مطمئن هستم که این شهید، همان برادر من است.

مرادی خاطرنشان کرد: من، نسیم و برادرانم متولد غزنی هستیم. شهید نسیم افغانی در سال 1361، حدود 31 سال داشتند. خانواده ما در آن سال افغانستان بودند ولی من ایران بودم. سال 60 هردو از ترمینال جنوب با یکدیگر خداحافظی کردیم، نسیم رفت مشهد و من رفتم اصفهان و تا همین حالا که پیکرش آمده او را ندیدم.

وی ادامه داد: اتفاقاً چند سال پیش عکس‌هایی از او را در فیس‌بوک منتشر کردیم چون امیدوار بودیم که زنده است اما بعد از مدتی دوباره عکس‌ها را برداشتیم.

مرادی همچنین گفت: الان از خانواده ما کسی در ایران زندگی نمی‌کند و بقیه در افغانستان هستند. پدر و مادرم نیز سال‌ها پیش در افغانستان فوت کردند. یک برادر بزرگم نیز همان سال 60 شهید شد. یک برادر دیگرم نیز فوت شده و در حال حاضر من در ورامین ساکنم و برادر بزرگ دیگرم در افغانستان زندگی می‌کند. ما یک قوم بسیار بزرگ در افغانستان هستیم که در کابل و غزنی فامیل‌های زیادی داریم.

وی درباره آزمایش دی‌ان‌ای نیز گفت: خانواده‌ام در افغانستان عکسی را برای من فرستادند و گفتند که در ایران، پیکر شهیدی با مشخصات نسیم، تفحص شده است. من در آن زمان به اینترنت دسترسی نداشتم. به من گفتند که باید آزمایش دی‌ان‌ای بدهم، اما تا کنون اطلاعی درباره زمان انجام آزمایش از سوی مراجع ذیربط به ما داده نشده است.

قرار است پیکر شهید نسیم افغانی، فردا دوشنبه، به دستور مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در جوار بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام تشییع و روز بعد در حرم رضوی به خاک سپرده شود.

  پربازدید ترین