• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیکر شهید افغانستانی در حرم مطهر رضوی آرام گرفت

پیکر شهید افغانستانی در حرم مطهر رضوی آرام گرفت

پیکر مطهر شهید "نسیم افغانی"، شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس که به تازگی در تفحص منطقه فکه پیدا شده است امروز (سه‌شنبه) در صحن آزادی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

مراسم عمومی برای تشییع پیکر این شهید به خاطر همه گیری ویروس کرونا برگزار نشد و فقط جمعی از خدام بارگاه منور رضوی و اتباع کشورمان شامل خانواده‌های شهدای مدافع حرم در این مراسم واقع در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی شرکت کردند و آیت الله سید جعفر طباطبایی از علمای سرشناس حوزه علمیه مشهد بر پیکر این شهید نماز خواندند.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در راستای قدرشناسی از ملت افغانستان که جان خود را برای انقلاب اسلامی ایران در طبق اخلاص گذاشتند، پیکر پاک این شهید افغانستانی تبار به دستور رهبر معظم انقلاب در بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این شهید دیروز نیز با حضور جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم ایران وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال رسمی مسوولان قرار گرفت.

شب گذشته نیز مراسم وداع با پیکر شهید نسیم افغانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

شهید "نسیم افغانی" فرزند میرزا محمد از شهدای معزز افغانستان در سن 31 سالگی و به شماره پلاک CG 519_396  از لشکر پنج نصر خراسان عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی ایران شد و  پیکر مطهرش ماه گذشته در تفحص منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) شناسایی گردید.

  پربازدید ترین