• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

توهین بیشرمانه وزیر پاکستانی: افغانها را اخراج کنید

در حالی که حکومت افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد، مقامات پاکستانی در ایالت سند فشارها برای اخراج اجباری پناهندگان افغان را افزایش داده‌اند.
دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا هماهنگی‌های نهایی برای اخراج اجباری پناهندگان افغان از این ایالت را انجام دهد.

به گزارش تسنیم؛ «محمد اسماعلی راهو» وزیر ایالتی کشاورزی در سند که از وزرای «حزب مردم» است از حزب «تحریک انصاف» دولت حاکم پاکستان خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج این پناهندگان انجام دهد اما دلیل مشخصی را برای این درخواستش عنوان نکرد.
وی ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به عنوان «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع افغانستانی گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

به گزارش «داون نیوز» دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته تا زمان اقامت پناهندگان افغان ثبت شده در این کشور را تا ژوئن 2020 تمدید کند.
این مقام پاکستانی بدون اعلام دلیلی برای درخواست تازه‌اش با وارد کردن اتهاماتی جدی علیه پناهندگان افغان مدعی شد: اکثریت مهاجرین مشغول فعالیت‌های جنایتکارانه هستند، آن‌ها باید به کشورشان بازگردانده شوند، مهاجرین غیرقانونی دلیل اصلی ناآرامی و بیکاری در کراچی هستند.
وی از اسلام‌آباد نیز خواست تا مدت اقامت پناهندگان افغان را تمدید نکند و آن‌ها را به کشورشان اخراج کند.

مقامات پاکستانی در حالی فشارها برای اخراج اجباری پناهجویان افغان را تشدید کرده که پاکستان پیش از این نیز با همکاری سازمان ملل بطور غیرقانونی و دسته‌جمعی بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرد.
سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید که دولت پاکستان اغلب از حضور پناهجویان افغان به عنوان اهرم فشار و ابراز سیاسی برای منازعات با دولت افغانستان استفاده می‌کند.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان دو سال پیش اعلام کرده بود که به پناهجویان افغان قانونی پس از چند دهه زندگی در وضعیت نامشخص در نهایت شهروندی داده می‌شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این وعده عملی نشده است.

  پربازدید ترین