• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهردار کابل: توان برخورد با زورمندان را نداریم؛ بلند منزل ها به زور سلاح اعمار می شوند

شهردار کابل: توان برخورد با زورمندان را نداریم؛ بلند منزل ها به زور سلاح اعمار می شوند

شهردار کابل می‌گوید که این نهاد توان برخورد با زورمندان را ندارد و آنان با زور سلاح دست به اعمار بلند منزل‌های غیرقانونی در سطح شهر کابل می‌زنند.
 
داوود سلطان‌زوی شهردار کابل، امروز (چهارشنبه، 18 سرطان) برای پاسخگویی در پیوند به مصرف بخشی از بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا، اعمار بلندمنزل‌های خودسر در پایتخت، انبار شدن زباله‌ها و سایر موارد از سوی نمایندگان به مجلس فراخوانده شد.
 
سلطان‌زوی در پاسخ به اعمار بلندمنزل‌های خودسر گفت که پُشت اعمار بلندمنزل‌ها، زورمندانی قرار دارند که شهرداری توان برخورد با آنان را ندارد.
 
بر بنیاد گفته‌های شهردار کابل؛ تاکنون چندین کارمند شهرداری کابل زخمی شده و حتی حیات خود را در این مینه از دست داده‌اند و آنان نمی‌توانند تا جلوی قانون‌شکنی‌های زورمندان را بگیرند.
 
سلطان‌زوی خاطرنشان کرد که کار اعمار بلندمنزل‌ها بیشتر از سوی شب به پیش می‌رود که ریگ، سیخ‌گول و سایر مواد ساختمانی آنان نیز شبانه از بیرون شهر وارد می‌شوند.
 
او علاوه کرد که شهرداری کابل پیشنهادات ویژه‌ی خود در این مورد را به زودی به رئیس جمهوری و مجلس نمایندگان کشور ارائه می‌کند.
 
شهردار کابل همچنین در پاسخ به انتقادها مبنی بر مسلکی نبودنش در امور شهرداری گفت که او دانشجوی دانشکده انجنیری بوده و در امریکا نیز علاوه بر هوانوردی، مدیریت را نیز تکمیل کرده است و شدیداٌ اراده خدمت به ملت را دارد.
 
او به صورت کنایه آمیز گفت: "کسانی که امروز علیه او "پارازیت مسلکی نبودن" را پخش می‌کنند، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 برای او کمپاین کرده‌اند".
 
سلطان‌زوی با اشاره به آغاز کار سرک چهل‌متری عرفانی در غرب کابل گفت که شهرداری کابل در صدد پیدا کردن زمین بدیل برای متضررین این پروژه می‌باشد. او خاطر نشان کرد که تا دو هفته آینده مشکل استملاک جایداد برای متضررین شهرک عرفانی حل می‌شود.
 
شهردار کابل همچنین با بیان‌اینکه این نهاد در نظر دارد تا سرک عرفانی را علاوه بر کمپنی به خوشحال خان کابل نیز وصل کند، گفت که در دو طرف این سرک تحرک اقتصادی باز می‌شود تا رگه‌های اقتصاد راکد پایتخت از این وضعیت بیرون شود.
 
بر بنیاد گفته‌های شهردار کابل؛ آنان سعی دارند تا شهر کابل را از شکل قومی آن بیرون کرده و شهروندان قوم خاص را در میان سایر اقوام اسکان گزین کنند.
 
سلطان‌زوی در بخشی دیگر سخنان خود گفت که او بعد از معرفی شدن در پُست شهرداری کابل، 40 روز اول تنها درگیر توزیع نان برای شهروندان بوده است.
 
شهردار کابل تاکید کرد که در این 40 روز آنان 117 میلیون نان را برای شهروندان فقیر پایتخت توزیع کرده‌اند که در این امر حدود 700 میلیون افغانی صرفه جویی صورت گرفته است.
 
او خاطر نشان کرد که تاکنون پول تمام قراردادی ها تادیه نشده و آنان بعد از بررسی کیفیت آردها از روی بوجی‌های خالی آنان، پول را تادیه خواهند کرد.
 
سلطان زوی گفت که اگر فردی علیه فساد شخص او اسنادی داشته باشد، او حاضر است تا خود برای بررسی به نهادهای عدلی و قضایی حضور یابد.
 
این گفته‌ها را در حالی او مطرح کرد که سرور سادات عضو مجلس نمایندگان در نشست امروز شهرداری را متهم به حیف و میل پول‌های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا کرد و گفت که یک قرص نان خشک توزیع شده از سوی این نهاد به شهروندان فقیر به قیمت 90 افغانی تمام شده است.

  پربازدید ترین