• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دقیق ترین موشک ایرانی که در اختیار حزب الله لبنان است + تصاویر

 دقیق ترین موشک ایرانی که در اختیار حزب الله لبنان است + تصاویر

کارشناسان نظامی در سراسر دنیا موشک فاتح 110 را دقیق‌ترین موشک ایرانی می‌دانند.

با نگاهی به تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از رزمایش سپاه پاسداران ایران تحت عنوان پیامبر اعظم (ص) 14 متوجه می‌شویم که به دلیل حضور نیروهای دریایی و هوافضای سپاه در رزمایش بخش عمده‌ای از آن به موضوعات موشکی مرتبط است. البته در این رزمایش علاوه بر توان موشکی سپاه از جنگنده‌های سوخو 22 سپاه، عملیات تصرف واحدهای شناور، عملیات پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا از مهم‌ترین بخش‌های این رزمایش است.

موشک های حاضر در رزمایش پیامبر اعظم 14 سپاه
بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران، موشک‌های هرمز، فاتح 110 و کروز دریایی نصر در این رزمایش حضور داشتند.

موشک بالستیک فاتح 110
این موشک از انواع موشک‌های بالستیک ساخت ایران است که نخستین نمونه از آن برای اولین بار در سال 81 آزمایش شد و پس از موفقیت به تولید انبوه رسید.

برد اولین نسل از این موشک 200 کیلومتر تخمین زده می‌شود. دو سال بعد یعنی در سال 83 نمونه پیشرفته‌تر آن با برد بیش از 250 کیلومتر رونمایی شد و نسل سوم این موشک نیز در سال 89 طراحی شد، برد این نسل در حدود 300 کیلومتر بود، اما ویژگی‌هایی همچون برد و دقت بیشتری همراه بود.

این موشک آخرین بار در رزمایش پیامبر اعظم 14 سپاه از ساحل به سوی اهداف مشخص شده شلیک و آن‌ها را منهدم کرد.

حزب الله لبنان نیز از این موشک‌ها در اختیار دارد و در صورت خطای احتمالی رژیم صهیونیستی می‌تواند به سرعت آن را مورد هدف قرار داده و منهدم کند. این ترس ناشی از این موضوع است که کارشناسان نظامی در سراسر دنیا موشک فاتح 110 را دقیق‌ترین موشک ایرانی می‌دانند.

طبق گفته کارشناسان نظامی منطقه، 7 فروند از این نوع موشک می‌تواند تمامی سامانه‌های دفاع موشکی تل‌آویو را در کمتر از 1 دقیقه به کوهی از خاکستر تبدیل کند. نکته جالب‌تر این است که یک فروند موشک از نسل جدید فاتح می‌تواند مهم‌ترین تأسیسات تولید برق در منطقه الخضیره در شمال فلسطین اشغالی را در کمتر از یک دقیقه نابود و به تعبیر بهتر اسرائیل و ساکنان آن را به عصر حجر بازگردانند.

  پربازدید ترین