• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چین ادعای آمریکا درباره سرقت سایبری تحقیقات واکسن کرونا را قویا رد کرد

 چین ادعای آمریکا درباره سرقت سایبری تحقیقات واکسن کرونا را قویا رد کرد

 وزارت خارجه چین ادعای جدید آمریکایی‌ها درباره تلاش هکرهای چینی برای سرقت اطلاعات مربوط به واکسن کرونا از یک شرکت آمریکایی را رد کرد.

به دنبال ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا در زمینه تلاش هکرهای چینی برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا از لابراتوار Moderna، وزارت خارجه چین این ادعا را شدیدا رد کرد.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه به خبرنگاران گفت: اتهامات مربوط به هک کردن شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی از سوی چین کاملا بی اساس است و هیچ سند و مدرکی در این باره وجود ندارد.

وی تاکید کرد که چین به این اقدامات نیازی ندارد و خود را درگیر سرقت تکنولوژیک نمی‌کند.

روز پنج شنبه خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که مسئولان شرکت Moderna از ارتباط با پلیس فدرال آمریکا خبر داده و گفته‌اند که از فعالیتهایی در ارتباط با هک اطلاعات محرمانه این شرکت مطلع شده‌اند.

براساس گزارش اسیپوتنیک، هفته گذشته آمریکا دو تبعه چینی به نامهای «لی ژیائویو» و «دانگ جی ژای» را به دست داشتن در فعالیتهای نفوذ سایبری از جمله در زمینه تحقیقات مربوط به ویروس کرونا متهم کرد.

موسسه ملی سلامت آمریکا اوایل هفته جاری میلادی اعلام کرد که دانشمندان آمریکایی فاز سوم توسعه یک واکسن کرونا با نام mRNA-1237 را در شرکت Moderna آغاز کرده‌اند.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بدون ارائه سند و مدرک از تلاش هکرهای چینی برای سرقت اطلاعات مربوط به تحقیقات ویروس کرونا خبر داده بودند که پکن آن را رد کرده است.

  پربازدید ترین