• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نماهنگ «طبیب» با صدای خواننده کشورمان برای عید غدیر

نماهنگ «طبیب» با صدای خواننده کشورمان برای عید غدیر

به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر، نماهنگ «طبیب» با صدای «سید مسافر» هنرمند و خواننده افغانستانی را که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی هنری اوج تولید شده است، منتشر شد.

این نماهنگ که به‌مناسبت عید غدیر خم از سوی جمعی از هنرمندان افغانستانی و توسط مؤسسه هنری «مأوا» و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی سازمان فرهنگی و هنری «اوج» ساخته شده، به‌زودی از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های برون‌مرزی پخش می‌شود.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج مؤسسه‌ای خصوصی است که رسماً از بهار سال 1390 فعالیت هنری و رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌ و تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های پربیننده زیادی سرمایه‌گذاری کرده‌است.

به گزارش فارس، این کار از قوّالی‌های انجام‌شده در هندوستان قدیم در مدح امیرالمؤمنین علی(ع) ایده گرفته شده و این بار با سبک و سیاق افغانستانی ساخته شده است.

موسیقی قوّالی یکی از شاخه‌های موسیقی عرفانی آمیخته با عبادت است که بیشتر در کشور پاکستان رواج دارد و در وصف بزرگانی چون امیرالمومنین (ع) سروده می‌شود.

شعر این نماهنگ را «سیده تکتم حسینی» از شاعران آیینی مهاجر افغانستانی سروده و تنظیم آن را «سهیل سرافرازی» انجام داده است.

«سیده تکتم حسینی» از شاعران مهاجر افغانستان در ایران است که آیین، مذهب و شعرهای اجتماعی، از جمله محورهای سروده‌های اوست. وی یکی از شاعران افغانستانی است که در محضر رهبر انقلاب اسلامی نیز به شعرخوانی پرداخته است.

متن شعر خانم حسینی در مدح امام علی(ع) که ابیاتی از آن در این نماهنگ مورد استفاده قرار گرفته، بدین شرح است:

درد مرا طبیب، علی و دوا علی‌ست
دارالشفاست شهر نجف، چون شفا علی‌ست

بیش از هزار راه به الله می‌رسد
در هر هزار راه ولی، رهنما علی‌ست

تردید کرده عقربه در لرزشی مدام
شاید دلیل لرزش قبله‌نما علی‌ست

کافر که نیستم که بگویم علی خداست
گر چه بعید نیست بگویم خدا علی‌ست

گر در مسیر عشق نبی می‌زنی قدم
از ابتدای راه، بدان انتها علی‌ست

ما از خودش جواز زیارت گرفته‌ایم
رمز عبور رد شدن از مرزها علی‌ست

از هر زبان که می‌شنوم نامکرر است
راز بزرگ هر دو جهان ذکر «یا علی»ست

  پربازدید ترین