• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لویه جرگه مشورتی صلح آغاز به کار کرد

لویه جرگه مشورتی صلح آغاز به کار کرد

چهارمین لویه جرگه مشورتی به ریاست عبد الرب رسول سیاف از رهبران جهادی آغاز به کار کرد.
 
در این جرگه مشورتی ابتدا احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه مردم را به پوشیدن ماسک، شستن دست ها و دیگر نکات بهداشتی برای مقابله به ویروس کرونا توصیح کرد.
 
او گفت که هر اشتراک کننده لویه جرگه که تب، سرفه و سردرد پیدا می کند، باید به کلینیک ها و تیم های سیار صحی مراجعه نماید.
 
در ادامه محمد معصوم استانکزی رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی طی سخنانی به ضروت برگزاری لویه جرگه پرداخت و گفت که در مدت 4 روز تلاش شبانه روزی اعضای کمیسیون برگزاری لویه جرگه و همکاران تخنیکی و رهبری شورای ملی و کمیسیون امنیتی توانستیم این جرگه را امروز با حضور 3200 تن از سراسر کشور که 720 تن آنها را بانوان تشکیل می دهند، برگزار کنیم.
 
او گفت که با حضور علما، بزرگان، شخصیت ها، نمایندگان مردم در شورای ملی و مقامات دولتی، به خصوص بانوان وجوانان بتوانیم به یک راه حل برای صلح در افغانستان برسیم.
 
عبد الرب رسول سیاف رئیس جرگه مشورتی صلح نیز در سخنانی گفت: ریختن خون بسیار آسان است،  مرد کسی است که خون را ایستاد کند، و مردی و شهامت در آن است که خون را چگونه ایستاد کند؟
 
او گفت کوشش کنیم مشوره هایی بدهیم که راه را برای رسیدن به صلح هموار کند و موانع را بردارد، مبادا نظری را بدهیم که مانع ایجاد کنیم و بتوانیم شاهد یک فضای امن برادری و استقلال شویم.
 
به گفته وی کارهای صلح به یک اتفاق و همدلی نیاز دارد.
 
آقای سیاف گفت که برای صلح مسئول تعیین شده و در این راستا ما و شما و دولت با داکتر عبدالله همکار هستیم، خدا کند که روزی برسد که داکتر صاحب عبدالله این پیغام را بدهد که با مخالفین به نتیجه رسیدیم و یک صلح را نوید بدهد.
 
او گفت که به خاطر بیماری نمی تواند ریاست جرگه را پیش ببرد و داکتر عبدالله به عنوان رئیس جرگه مشورتی صلح این جرگه را پیش خواهد برد.

  پربازدید ترین