• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیاف: خون ریزی و برادرکشی باید ختم شود

سیاف: خون ریزی و برادرکشی باید ختم شود

عبدالرب رسول سیاف در لویه‌جرگه مشورتی صلح، تأکید کرد که خون‌ریزی باید ختم شود.

او از محمداشرف غنی، رییس جمهور، خواست که با مهار خون‌ریزی در کشور، نامش را در تاریخ ماندگار کند.

آقای سیاف حین صحبت‌هایش در این جرگه افزود، خون‌ریزی ساده است، اما به گفته وی، «مرد همان کسی است که خون را ایستاد کند».

وی از تلاش رییس جمهور غنی برای کارهای زیربنایی و مهار آب‌های کشور یاد کرد، اما افزود که تنها مهار خون‌ریزی می‌تواند نام محمداشرف غنی را در تاریخ ماندگار سازد.

رییس پیشین لویه‌جرگه در ادامه از اعضای مجلس نیز خواست که با مشورت‌های‌شان، موانع فراراه صلح را بردارند و روی دیدگاه‌هایی اصرار نکنند که سبب ایجاد مانع و تاخیر در روند صلح می‌شود.

به گفته آقای سیاف، «یک دسته‌گی در دولت ایجاد شده» و کارهای صلح به اتفاق پیش‌ می‌رود که به گفته وی، «نوید خوب و شیرین» برای مردم است.

هم‌زمان با این، وی گفت که ترکیب شورای عالی مصالحه ملی نیز در روزهای آینده اعلام خوهد شد.

بدین ترتیب، عبدالرب رسول سیاف ابراز امیدواری کرد که شورای عالی مصالحه ملی و تیم مذاکره کننده صلح بتواند دیدگاه‌های مردم را منعکس کنند و خواسته‌های شان را در نظر بگیرند.

آقای سیاف در ادامه از حضور در کرسی ریاست لویه‌جرگه معذرت خواست و گفت که با توجه به بیماری‌اش و محول شدن امور صلح  به شورای عالی مصالحه، این مسوولیت را به عبدالله عبدالله واگذار است.

گفتنی است که سومین لویه‌جرگه مشورتی صلح با حضور سه هزار و 200 نفر در کابل برگزار شده است. بر اساس آجندای این جرگه، قرار است اعضای آن در مورد چگونه‌گی رهایی 400 زندانی طالب که رییس جمهور غنی صلاحیت رهایی آن‌ها را ندارد، به حکومت مشوره دهند.

  پربازدید ترین