• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس دو تن از مسئولان لویه جرگه را به دادستانی معرفی کرد

مجلس دو تن از مسئولان لویه جرگه را به دادستانی معرفی کرد

هیئت اداری مجلس به دلیل برخورد فیزیکی با یک نماینده مجلس در لویه جرگه مشورتی صلح، دو ن از مسئولان لویه جرگه را به دادستانی معرفی کرد.
 
در اولین روز برگزاری لویه جرگه (جمعه 17 اسد) هنگامی که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری در حال سخنرانی بود، بلقیس روشن نماینده مردم فراه با بالا بردن یک شعار "باج‌دهی به طالبان وحشی، خیانت ملی است" اعتراض کرد. این عمل او باعث شد که یک از موظفان لویه جرگه با او برخورد و از خیمه لویه جرگه اخراج کند.
 
این اقدام باعث اعتراض و تنش‌های فراوانی در فضای مجازی و حقیقی شد. در ادامه این اعتراضات، هیئت اداری مجلس نمایندگان در نشست ویژه یک موظف امنیتی جرگه مشورتی صلح را به دلیل برخورد فزیکی و باقر کاظمی را به دلیل آنچه که اظهارات غیر مسوولانه علیه مجلس خوانده سبکدوش و به دادستانی معرفی کرده است.
 
دفتر مطبوعاتی میررحمان رحمانی رییس مجلس با نشر اعلامیه گفته است در نشست ویژه هیئت اداری مجلس در مورد برخورد فزیکی موظف امنیتی لویه جرگه با بلقیس روشن، ضیاالحق امرخیل وزیر دولت در امور پارلمانی را فرا خوانده اند.
 
در این جلسه، هیئت اداری مجلس از حکومت خواسته تا جلو تکرار چنین موارد توسط موظفین حکومتی علیه اعضای مجلس را بگیرند.
 
در اعلامیه آمده است که در اخیر این نشست رییس مجلس تاکید کرد تا داکتر عبدالله عبدالله، رییس جرگه مشورتی صلح در روز اخیر نشست این جرگه از بلقیس روشن معذرت خواهی کند.
 
پیش از این کمیسیون برگزاری لویه جرگه با نشر اعلامیه گفته بود: «این کمیسیون از رخداد زشت مذکور با خانم روشن و در صورتی که برخورد دیگری هم واقع شده باشد، اظهار تأسف دارد و در قبال آن معذرت می‌خواهد».
 
در کنار آن داکتر عبدالله عبدالله در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون ملی معذرت خواهی کرد اما این جنجال همچنان پا برجاست.

  پربازدید ترین