• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری جلسه نمایندگان مهاجرین در لویه جرگه مشورتی بزرگ کابل در مقر سفارت ج.ا.افغانستان در تهران

برگزاری جلسه نمایندگان مهاجرین در لویه جرگه مشورتی بزرگ کابل در مقر سفارت ج.ا.افغانستان در تهران

به تاریخ 17 اسد 1399 و همزمان با برگزاری نشست بزرگ مشورتی صلح با حضور 3200 تن در پایتخت افغانستان، نمایندگان عضو لویه جرگه مشورتی از طرف مهاجرین در ایران نیز، براساس تصمیم کمیسیون تدویر لویه جرگه، در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در تهران گرد هم آمده و به صورت آنلاین در نشست کابل سهم گرفتند.

در این نشست عبدالغفور لیوال، سفیرکبیر و نماینده فوق العاده کشورمان در تهران در خصوص وجود ضرورت و فوریت برگزاری این جلسه به صورت ویدئویی کنفرانس و همچنین برگزاری لویه جرگه و اهمیت آن در شرایط فعلی صحبت کردند. در ادامه سفیر کشورمان به همراه نمایندگان، جلسه افتتاحیه لویه جرگه در کابل با سخنرانی جلالتمآب دکتور محمد اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی که ریاست برگزاری این لویه جرگه را عهده دار شدند را به صورت آنلاین به تماشا نشستند.
پس از آن اعضای لویه جرگه مشورتی نشست اختصاصی خود را، به حیث یکی از کمیته ها، شروع کردند و موضوعات کاری مربوط به روز اول لویه جرگه از قبیل انتخاب هیئت رئیسه، اجندای کمیته کاری و تشریحات مربوط به آن را به انجام رسانیدند. اولین روز لویه جرگه در تهران و در مقر سفارت کشورمان از ساعت 10 صبح آغاز و الی ساعت 4 بعد از ظهر ادامه داشت و با دعای خیر اختتام یافت.

قابل یاآوری است که جلسه دوم کاری کمیته فردا همزمان با جلسات کمیته ها در کابل تدویر خواهد شد و نتیجه بحث را با دارالانشای مرکزی لویه جرگه در کابل شریک خواهند کرد.

  پربازدید ترین