• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر اتباع افغانستان از ایران به کربلا منوط به تصمیم ستاد اربعین است

سفر اتباع افغانستان از ایران به کربلا منوط به تصمیم ستاد اربعین است

معاون والی خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای سفر زائران افغانستانی اربعین به کربلا گرفته نشده است گفت: سفر اتباع افغانستان از ایران به کربلا منوط به تصمیم ستاد اربعین است.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی والی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه اتباع افغانستان برای سفر به عراق از ایران می‌گذرند، سفر امسال آنها به کربلا منوط به تصمیم ستاد اربعین بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: تاکنون ستاد اربعین درباره سفر زائران افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین تصمیمی نگرفته است.

حسن جعفری افزود: تصمیم گیری نهایی برای برگزاری مراسم اربعین امسال بستگی به وضعیت کرونا دارد و در این خصوص تابع ستاد کرونا و همچنین تصمیم دستگاه‌های متولی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تصمیم قطعی برای ورود اتباع کشور افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون برای مراسم پایانی ماه‌های محرم و صفر در عراق اتخاذ نشده است.

معاون والی خراسان رضوی گفت: پارسال مرز دوغارون برای سومین سال متوالی پذیرای زائران کشور افغانستان برای عزیمت به کربلای معلی بود و امسال در صورتی که موافقت سفر زائران به عراق انجام گیرد این معبر رسمی با آمادگی کامل از مسافران افغانستانی استقبال خواهد کرد.

جعفری گفت: امید است که با کنترل بیماری کرونا شاهد تردد زائران برای مراسم اربعین باشیم و امسال هم هر چه باشکوه‌تر با رعایت موازین بهداشتی مراسمات عزاداری را برپا کنیم.

در ایام اربعین پارسال بیش از 50هزار نفر از زائران افغانستانی از طریق گذرگاه رسمی دوغارون برای عزیمت به عراق وارد ایران شدند.

  پربازدید ترین