• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موش و گربه بازی امارات و اسرائیل بخشی از معامله قرن است

موش و گربه بازی امارات و اسرائیل بخشی از معامله قرن است

دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان برقراری روابط دیپلماتیک امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را در راستای طرح آمریکایی واگذاری خاک فلسطینی ها به صهیونیست ها یا همان "معامله قرن" خواند و گفت این رابطه در تاریخ امارات متحده عربی ثبت خواهد شد.

«مولوی محمدمختار مفلح» در گفت وگو با ایرنا گفت که خود اعراب در ادبیات خود ضرب المثلی دارند مبنی بر اینکه "وقتی گُربه و موش باهم به توافق برسند، مغازه بقال را خراب شده حساب کن"، بنابر این دیگر نمی توان از برخی کشورهای عربی انتظار داشت که به طرح صهیونیستی معامله قرن پشت کرده و به آرمان مسلمانان مظلوم فلسطین تکیه کنند.

وی گفت که متاسفانه امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی توافق کرده است که براساس معامله قرن آمریکا و اسرائیل، به جای توقف الحاق بخش های باقی مانده از خاک فلسطین به اسرائیل، روابط دیپلماتیک برقرار کند.

به گفته مفلح این رابطه استراتژیک که مبنای آن را وحشی‌گری، جولان استعمار بر سرزمین های اسلامی و مانورهای سلطه طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و استکبار آمریکا شکل می دهد، در تاریخ امارات متحده عربی به عنوان یک کشور اسلامی و عربی شرم آور پنداشته می شود.

مفلح تأکید کرد که امارات متحده عربی به عنوان بخشی از جغرافیای تجارت بین المللی و محل تولید و باز تولید ارتباطات استراتژیک درعرصه مبادلات و سرمایه بین کشورهای جهان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، می توانست فشارهای لازم سیاسی و اقتصادی را بر رژیم دژخیم اسرائیل وارد کند تا از شهرک سازی و اشغالگری در خاک فلسطین دست بردارد و مانع تحولات نادرست در جهان اسلام شود، اما متاسفانه این کشور با عبور از  خطوط قرمز کشورهای اسلامی مبنا را بر روابط دیپلماتیک و همکاری با اشغالگران ظالم قرار داده است.

وی گفت: حزب نهضت اسلامی افغانستان، رابطه استراتژیکِ امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را که در واقع صحه گذاشتن بر تمام اعمال ضد بشری رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و اقصی نقاط جهان اسلام است به شدت محکوم می کند و آن را مایه ننگ در تاریخ اسلام می داند.

مفلح این رابطه را بلای تازه در جهان اسلام قلمداد کرد و هشدار داد که تداوم چنین جنایتی، دنیای اسلام را با فاجعه خطرناک دیگری مواجه می سازد.

دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان بر داعیه وحدت امت اسلامی تأکید و از همه کشورهای جهان اسلام بخصوص سازمان همکاری های اسلامی تقاضا کرد که روابط تازه بین اسرائیل اشغالگر و امارات متحده عربی را  محکوم کرده و از برقراری این رابطه اشغال‌گرانه تحت عنوان روابط دیپلماتیک و همکاری های مدنی- سیاسی بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی جلوگیری کنند.

  پربازدید ترین