• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامه به ولی امر مسلمین جهان از طرف مادران افغان

نامه به ولی امر مسلمین جهان از طرف مادران افغان

عنوان :ما شرمنده فرزندان مدرسه ای مان شدیم

محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان

با سلام و تحیت و عرض ادب
سلامهای گرم ما زنان مهاجر افغان در ایران بخصوص استان کرمان  را پذیرا باشید .
بدون شک دستور و امر شما مبنی بر تکریم و آموزش کودکان افغان که فرمودید: «هیچ کودک افغان، حتی مهاجرینی که به صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند.» از همان نگاه دوراندیشانه نشأت می‌گیرد.

این خبر همه ما را بسیار خوشحال کرد و کودکانی را که هیچ‌گاه خواب مدرسه رفتن را نمی‌دیدند، به زندگی امیدوار ساخت.

رهبر بزرگوار و عالی قدر و پدر همه مهاجرین افغان، ما شما را نه تنها پرچم دار ایران اسلامی، بلکه پرچم‌دار امت و بلاد اسلامی می‌دانیم و به زیستن در فضای جمهوری اسلامی ایران، شکرگزاریم.

از بزرگی بزرگان این سرزمین بوده که ما مادران و زنان افغان توانستیم در فضای صلح و امنیت هم خودمان درس بخوانیم هم فرزندانی شایسته تربیت کنیم تا علاقمند به فراگیری علم آموزی باشند

پدر بزرگوار،  اسوه ی مهربانی، ما زنان و مادران افغان به اخرین امیدمان که شما هستید پناه آوردیم، چون ما شرمنده پاسخ دادن به سوال فرزندان مدرسه ای  مان شده ایم که وقتی میپرسند مارا مدرسه ثبت نام کردی؟ شرمنده میشویم از پاسخ مثبت دادن.

رهبر  و مرجع عالیقدر جهان اسلام، باتوجه به اینکه کسانی که در طرح سرشماری سال های گذشته ثبت نام نتوانستند ثبت نام کنند و یا یکی از والدین فاقد داشتن مدرک معتبر هستند فرزندانشان امسال حق تحصیل را ندارند.
از شما  عالی قدر میخواهیم مثل همیشه ما را در پناه خود حمایت کنید و  در این عرصه فرمایشات لازم برای ثبت نام آن عده از دانش آموزان افغان که بنا به عدم نداشتن مدرک معتبر والدین و شرکت نداشتن در طرح سرشماری سال های گذشته حمایت لازم  برای رفتن شان به مدرسه را فرمایید.
تا با پرورش فرزندان تحصیل کرده و با فرهنگ مایه خدمت به بشریت بیشتر شوند.

ما امیدواریم که با عنایت و توجه حضرتعالی، این مانع برای فرزندان مهاجران برداشته شود و تمام فرزندان مهاجر افغان بتوانند امسال در مدارس ثبت نام کنند.

با تشکر
از طرف زنان مهاجر افغان در ایران

  پربازدید ترین