• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یونان احیا کننده سنت نازی ها

یونان احیا کننده سنت نازی ها

همچنان که هیتلر و نازی های زمان صفحات سیاهی را در دل تاریخ اروپا به یادگار گذاشتند تا برای همیشه سایه ی لعن و نفرین قربانیان را به دنبال خود حس کنند، اردوگاه موریا نیز تا به ابد لکه ننگی بر جبین اروپا خواهد بود، لکه ننگی که روشنفکران و نسل آینده اروپا را همواره شرمسار نگاه های معصومانه کودکان پناهجو می سازد بدون اینکه حتی پاسخی به جز سکوت برای آن داشته باشند.

شرمسار تمام کودکانی که ناآگاهانه به اجبار والدین برای سفری مرگ آلود رخت بربستند و جان بر کف، دل به دریا زدند تا شاید در سرزمینی امن آینده خود را بسازند. شرمسار مادرانی که از سرزمین های سیاه و تاریک به دنبال روشنایی در اروپا به مبارزه با امواج و توفان های مدیترانه سینه سپر کردند.

جهنم موریا نامی آشنا برای بیشتر کسانی است که خود را پس از مواجه با مرگ حتمی به اروپا رسانده اند، جهنمی که تنها برای شکنجه سه هزار تن ساخته شده بود اما حالا بیش از چهارده هزار تن هر روز طعم مرگ را می چشند و در حالی که نی راه بازگشت دارند و نی روزنه ی امیدی برای آینده، به تقابل با ناشناخته ترین سلاح کشتار قرن یعنی ویروس کرونا می پردازند.

در جهنم موریا تا به امروز بیش از 35 تن به این ویروس مبتلا شده اند و هزاران دلواپس دیگر، نگران و مضطرب شب را به روز و روز را به شب می رسانند تا شاید شانس با آنها یار باشد و کرونا آنها را به عنوان قربانی انتخاب نکند.

برای همه پناهجویان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم در حالیکه میدانم موریا ایده آل ترین مکان برای تکثیر این ویروس لعنتی است.

سیاست مداران سیاه اندیش یونانی نیز بهانه لازم برای شکنجه پناهجویان را یافته است و مانند نازی ها از هر تصمیمی که پناهجو را بیشتر اذیت میکند و می رنجاند به شدت استقبال میکنند.

این روزها میگذرد اما ناله و فریاد هزاران پناهجو که در میان خیمه های کوچک و بدون امکانات دست بر دعا برداشته اند تا شاید خدا صدایشان را شنیده و اجابتشان کند برای همیشه شما را بدرقه خواهند کرد. تا لب گور و حتی تا داخل قبر.

پس مسئولین یونانی لعن و نفرین ابدی بشریت گوارایتان باد.

  پربازدید ترین