• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آلمان آمادگی خود را برای میزبانی مذاکرات صلح افغانستان اعلام کرد

آلمان آمادگی خود را برای میزبانی مذاکرات صلح افغانستان اعلام کرد

مارک پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت که آلمان حاضر است تا میزبانی مذاکرات صلح افغانستان را برعهده بگیرد.
 
داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در حاشیه‌ی نشست افتتاحیه آغاز مذاکرات صلح افغانستان با مارک پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در باره‌ی آغاز مذاکرات، موضوعات احتمالی مورد بحث در مذاکرات و آمادگی‌های دو طرف برای ادامه مذاکرات بحث و تبادل نظر کردند.
 
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این دیدار از تلاش‌ها و حمایت‌های همیشگی آلمان از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر و قدردانی کرد و از آمادگی طرف افغانستان برای دست‌یافتن به صلح اطمینان داد.
 
پوتزل گفت که آغاز مذاکرات یک تحول عمده و حادثه‌ی تاریخی می‌باشد و آلمان آماده است از دور بعدی مذاکرات صلح افغانستان در صورت توافق دو طرف میزبانی نماید.
 
روز گذشته اولین جلسه مذاکره بین الافغانی بین نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان در دوحه قطر آغاز شد. قرار است که نمایندگان دو طرف در گروپ های کاری مشترک بروی موضوعات مختلف بحث کنند.

  پربازدید ترین