• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صالح: طالبان گروه «کوچک زشت و خشن» است؛ منتظر ذوب آن ها در کوره جامعه باشید

صالح: طالبان گروه «کوچک زشت و خشن» است؛ منتظر ذوب آن ها در کوره جامعه باشید

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می گوید طالبان یک گروه کوچک، زشت و خشن است و جمهوریت یک اکثریت ارزش محور و انسانی و تاریخ گواه پیروزی «زشتی» بر «زیبایی» نیست و نخواهد بود.

امرالله صالح امروز دوشنبه (24سنبله) در یاداشت تحت عنوان «پایه های اعتماد به نفس» که در صفحه فسبوک اش منتشر کرده نگاشته است که سربازان افغانستان داوطلب اند و خدمت زیر پرچم ملی جبری نیست و این سربازان تا اکنون تسلیم نشده تا آخر می ایتسند.

او افزوده که گاهی پاسگاه ها دست به دست شده اند اما هیچ مرکز اساسی نیروهای امنیتی  توسط تروریست و طالب تسخیر نشده است.

در این یاداشت معاون اول ریاست جمهوری آمده که میلیون ها انسان با سواد به جامعه تقدیم شده به «استثنای چند تا درس خوانده در پاکستان و یا در تبانی با پاکستان» هیچ یک از آنها همسوویی با تروریست و طالب ندارند.

به گفته او شهر ها از طالبان تنفر دارند و روستاهای زیر سلطه آنها برای آزادی از چنگال این نیروی «زشت و خشن» لحظه شماری می کنند.

صالح تاکید کرده: «از دید طالب اقتصاد یعنی باجگیری زیر نام عشر و صادرات منظم تریاک. هرکس تمکین نکرد سزایش قمچین ویا مرمی، از دید طالب جامعه مدنی یعنی گوش دادن به حرف های تکراری ملای بی تصدیق و فارغ اکوره ختک در باره آخرت و بس.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که طالبان برای دنیا پیام ندارد و پیامش در ارتباط به دنیای اخرت پر از «تناقص و هذیان» است.

امرالله صالح در ادامه این یاداشت اش به مقایسه حکومت و طالبان پرداخته و نگاشته است: «این طرف یک نظام چند بعدی و کثرت گراست که مجبور است مطابق به قانون هر روز به مردم پاسخ دهد، آنطرف چند نفر بی سوانح که حتا اجازه پوشیدن لباس با تنوع را ندارند.»

صالح ادامه داده که حکومت باور دارد که خدا رنگ ها را هست کرده و طالبان دنیا و دیدگاه شان «سیاه وسفید است».

او در ادامه نگاشته است: «اینطرف به تاریخ اعتقاد دارد وریشه ای خود را در هزاران سال می بیند. برای طالب  تاریخ با ظهوررمز الود و استخباراتی ملا عمر اغاز گردیده است و قبل از آن دنیا همه تاریک و نیست بود.»

صالح همچنان تاکید کرده که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد اما طالب به محکمه صحرایی اعتقاد دارد. به باور او به این جهت حکومت هزاران طالب را در زندان دارد و اما طالبان هرکه را گرفتند در ساحه سر بریده اند.

صالح در اخیر خاطرنشان کرده: «طالب یک گروه کوچک زشت و خشن است. جمهوریت یک اکثریت ارزش محور و انسانی. پس تشویش نکنید و منتظر ذوب شدن طالب در کوره ای جامعه باشید. تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.»

این اظهارات معاون اول ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که مذاکرات بین الافغانی در دوحه دو روز قبل آغاز شده و هیئت حکومت و طالبان دیدارهای مقدماتی را انجام داده اند.

داکتر عبدالله عبدالله که یکی سخنرانان آغاز به کار مذاکرات بین الافغانی بود پس از دو روز شام روز گذشته دوباره کابل برگشته است.

  پربازدید ترین