• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان در خواجه بهاالدین یک مکتب را آتش زده و اموال مردم را تاراج کردند

طالبان در خواجه بهاالدین یک مکتب را آتش  زده و اموال مردم را تاراج کردند

منابع مردمی در ولسوالی خواجه‌بهاالدین ولایت تخار از آتش‌زدن یک مکتب و تاراج اموال خانۀ ملک احمد تاتار و شماری از باشنده‌گان این ولایت خبر می‌دهند.

این منابع که نخواستند هویت‌‌شان فاش شود می‌گویند، جنگجویان طالبان بامداد امروز (دوشنبه، 24 سنبله/شهریور) نخست تحویل‌خانۀ مکتب «روستای لاله‌گذر» در ولسوالی خواجه‌بهاالدین را آتش‌زده‌ و سپس اموال خانۀ ملک احمد تاتار و شماری از خانه‌های دیگر را با خود برده‌اند.

منابعی دیگری در این ولسوالی می‌گویند، طالبان تحویل‌خانۀ این مکتب را به دلیل سنگر نیروهای خیزش مردمی در کنار آن، آتش زده‌اند. به گفتۀ این منابع، طالبان تا یک کیلومتری مرکز ولسوالی خواجه‌بهاالدین رسیده‌اند.

مسئولان محلی و امنیتی تخار تاکنون در بارۀ این رویداد چیزی نگفته‌اند. اما یک منبع امنیتی در ولایت تخار می‌گوید، در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای امنیتی در ولسوالی خواجه‌بهاالدین بیش از 30 جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که آتش‌زدن مکتب و تاراج اموال خانه‌های مردم در این ولسوالی کار این گروه نیست.

این  در حالی‌ست که روز گذشته منابعی از تخار گفتند که طالبان بخش‌های از ولسوالی خواجه‌بهاالدین این ولایت را تصرف کرده‌اند. این منابع افزودند که نیروهای خیزش مردمی به رهبری ملک احمد تاتار علیه جنگ‌جویان طالبان می‌جنگند.

  پربازدید ترین