• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانش: تبعیض و نابرابری بزرگترین خطر برای وحدت ملی است

دانش: تبعیض و نابرابری بزرگترین خطر برای وحدت ملی است

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی در برنامه معرفی نامزد وزیران جدید گفت که تبعیض و نابرابری بزرگترین خطر برای وحدت ملی در افغانستان است.
 
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز در مراسم معرفی نامزدوزیران جدید، مبارزه با تبعیض و نابرابری را یک ضرورت جدی عنوان کرد و گفت: مردم افغانستان در روابط بین خود مشکل ندارند. گاهی اما ریشه برخی از بی عدالتی ها و تبعیض ها را باید در ادارات دولتی جستجو کرد.
 
دانش گفت: «در برخی از ادارات ما به طور علنی در استخدام ها شایستگی در نظر گرفته نمی شود و در ارائه خدمات و پروژه ها نیز عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن نادیده انگاشته می شود.»
 
وی با تأکید بر اینکه تبعیض های ناروای قومی، سمتی، زبانی، سیاسی و جنسیتی بزرگترین خطر برای وحدت ملی ما است، اعلام داشت: «ما بعد از این مجبوریم که در مقابل این نوع تبعیض ها و بی عدالتی ها بدون هیچ ملاحظه ای صدای خود را بلند کنیم.»
 
به گفته دانش، نقض قانون و بی عدالتی توسط یک اداره یا وزارت صورت می گیرد اما تمام سئوال ها متوجه رهبری حکومت می شود که این سوء تفاهم باید از این پس برداشته شود.
 
 وی گفت که با توجه به این مشکلات، در کابینه جدید حکومت، باید از تبدیلی ها و استخدام های غیر قانونی، تعدیلات شتابزده قوانین، تغییر ناموجه پالیسی ها  و تبعیض و بی عدالتی ها جدا جلوگیری شود، عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن در همه سطوح رعایت گردد.
 
دانش همچنین اصلاحات متداوم و مبارزه دوامدار با فساد را یکی از اولویت های اصلی حکومت خواند و گفت که پاسخگویی، شفافیت، گزارش به مردم و رعایت حق دسترسی به اطلاعات می تواند ما را برای رسیدن به این هدف کمک کند.

  پربازدید ترین