• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدور تذکره های الکترونیکی و روند صلح؛ محور دیدار سفیر ایران و سرپرست وزارت خارجه

صدور تذکره های الکترونیکی و روند صلح؛ محور دیدار سفیر ایران و سرپرست وزارت خارجه

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در دیدار سفیر ایران در کابل، از حمایت تهران از آغاز مذاکرات صلح و همکاری ایران در زمینه صدور تذکره‌های الکترونیکی قدردانی کرد.

«محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کرد.

در آغاز، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان از حمایت جمهوری اسلامی ایران در مورد آغاز مذاکرات صلح افغانستان و همکاری‌های همه جانبه آن کشور با افغانستان به ویژه حمایت از شهروندان مهاجر افغانستانی مقیم ایران و همچنین فراهم آوری تسهیلات در خصوص آغاز روند تثبیت هویت، توزیع تذکره الکترونیکی و صدور پاسپورت برقی برای افغان‌های مقیم ایران، اظهار سپاس و قدردانی کرد.

سپس دو طرف در مورد آخرین تحولات افغانستان و مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، اهمیت اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، لزوم کاهش خشونتها و آتش بس فوری، حمایت از نظام جمهوری اسلامی و حفظ دست آوردهای 19 سال گذشته، تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر ایران بر تعهد و حمایت دوام‌دار کشورش در زمینه‌های مختلف، به خصوص از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغانها، حفظ نظام جمهوری اسلامی و دست آوردهای 19 سال گذشته به وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد.

  پربازدید ترین