• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مأموریت یوناما در افغانستان یک سال دیگر تمدید شد

مأموریت یوناما در افغانستان یک سال دیگر تمدید شد

نمایند‌گی دایم افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، مأموریت «یوناما» را در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

نمایندگی دایم افغانستان در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه (26 سنبله) با نشر خبرنامه‌ی گفته است که که مأموریت دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان در قطع‌نامه‌ای با اکثریت آرا تمدید شده است.

عادله‌ راز، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل متحد در نشست شوراى امنیت این سازمان برای تصویب قطع‌نامه تمدید مآموریت یوناما در افغانستان: «تمدید مأموریت یوناما به اتفاق آرا، پیامی کاملاً واضح و آشکار مبنى بر حمایت شورای امنیت از افغانستان در این زمان حساس گفت‌وگوهای صلح و ایستادن جامعه جهانی در کنار افغانستان جدید قرار دارد».

 به گفته او افغان‌ها خواستار صلحى اند که حقوق مندرج در قانون اساسی، آزادی ها و فرصت هاى موجود برای همه، جمهوریت که از همه مردم نمایندگى کند، رسانه‌های آزاد و حمایت از حقوق بشر در آن حفظ شود.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد «یوناما» مجموعه سیاسی‌ای است که در سال 2002 برای به درخواست افغانستان و برای کمک به مردم ایجاد شد.

  پربازدید ترین