• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فتنه گران عربستان ریختن خون پیروان حسین بن علی(ع) را مباح می دانند

فتنه گران عربستان ریختن خون پیروان حسین بن علی(ع) را مباح می دانند

«قربانعلی فصیحی غزنوی» محقق و پژوهشگر علوم دینی در مراسم عزاداری دانشجویان افغانستانی در مشهد گفت: مردم افغانستان هوشیار باشند، این فتنه عربستان است که ریختن خون پیروان حسین بن علی(ع) را به سادگی مباح می دانند.  

«قربانعلی فصیحی غزنوی» محقق و پژوهشگر علوم دینی در مراسم عزاداری دانشجویان افغانستانی مشهد ضمن بیان ویژگی های امام حسین (ع) گفت: امام حسین در تاریخ یک استثنا است، ایشان رسالت را از پیامبر(ص)، عصمت را از زهرا(س) و امامت را از علی(ع) به ارث برد و جهاد، هجرت و شهادت از ویژگی های آن امام بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به دست سه گروه زر و زور تزویر به شهادت رسید و این سه گروه در کربلا دست در دست هم عمل کردند.

فصیحی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از کسانی که در حادثه کربلا نقش برجسته داشت شریح قاضی بود که بنده زر بود و وقتی ابتدا به او گفتند که بر علیه امام حسین(ع) فتوا بده، قلمدان خود را برداشت به پیشانیش کوبید که خون جاری شد؛ و وقتی که شب کیسه های زر را به خانه اش بردند و به وی دادند گفت: اجازه بدهید تا فردا فکر کنم و فردا روایتی جهل کرد و گفت اگر کسی بر علیه امیرالمومنین زمان شورش کند باید با شمشیر پیامبر کشته شود.

این پژوهشگر علوم قرآنی در ادامه افزود: ریاکارانی که هم خون امام حسین(ع) را بر زمین ریختند و هم او را خارجی قلمداد کردند و هنوز بیش از 50 سال از رحلت پیامبر اعظم(ص) و امام علی(ع) نگذشته بود که همان های که خدمات امام علی(ع) را در سال 41 هجری و قبل از او نادیده گرفته بودند در سال 61 اهل بیت پیامبر را خارجی گفتند و سنگ باران کردند.

وی ادامه داد: تبلیغات زر، زور و تزویر در حادثه کربلا یک مثلث را شکل دادند و آن فاجعه را آفریدند و خاندان عصمت و طهارت به عنوان خارجی معرفی شد و لذا خیلی ها در کربلا جهالت و نادانی کردند و بر اساس فتوا شریح قاضی در صف یزیدیان قرار گرفتند.

فصیحی در ادامه به وضعیت امروز جامعه اسلامی و فتواهای که توسط وهابیت و مفتی های عربستان صادر می شود گفت: امروز قاضی شریح ها کم نیستند و فتواهای گوناگون را صادر می کنند که این فتوا ها جامعه اسلامی را به باد فنا داده است.

وی خاطر نشان کرد: فتواهای که از عربستان توسط وهابیت صادر می شود با هیج عقل بشری سازگار نیست، ولی متاسفانه یک عده ای بر اساس این فتنه عربستان به جان مسلمانان افتاده اند.

این عالم دینی در ادامه افزود: امروز بر اساس همان فتوا ها خون پیروان حسین ابن علی را به سادگی مباح می دانند و هر جا که دستشان برسد به عنوان ثواب خون پیروان امام حسین(ع) را بر زمین می ریزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان مهاجر افزود: فرصت ها را غنمیت بشمارید و در شرایط فعلی و در دنیای هجرت باید از این فرصت ها استفاده کنید و خود را به علم و ثروت و صنعت مجهز کنید تا بتوانید راهروان خوبی برای امام حسین(ع) باشید.

عضو هئیت مؤسس شورای فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران در ادامه افزود: یک مهاجر افغانستانی یک شیعه و پیرو حسین(ع) یا باید علم داشته باشد یا ثروت یا صنعت که بتواند در افغانستان بدرخشد و اگر هیچ کدام از این ها را نداشته باشیم نمی توانیم در فردای افغانستان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: امروز حساسیت هایی که علیه شیعیان در افغانستان ایجاد شده است به خاطر درخششی است که در این چند سال از خود نشان داده اند.  

وی در ادامه ضمن اشاره به حوادث اخیر قندوز گفت: امروز قهرمانان ما را مانند ژنرال مراد در هر میدانی می فرستند و وی در تمام صحنه ها حضور پیدا می کند و او را عمداً در همه حوادث به میدان جنگ می فرستند تا گلوله ای بیاید و او را از پای در آورد.

  پربازدید ترین