• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست هیأت های مذاکره کننده دولت و طالبان روی حل موضوعات اختلافی برگزار شد

 نشست هیأت های مذاکره کننده دولت و طالبان روی حل موضوعات اختلافی برگزار شد

هیأت‌های گفت‌وگو کننده دولت و گروه طالبان چهارشنبه شب، بیست و سوم میزان در دوحه قطر نشست مشترکی برگزار کردند که دراین نشست همه اعضای هیأت‌های دو طرف حضور داشتند.

نادر نادری، سخنگوی هیأت مذاکره کننده دولت در توییتی نوشته است که نشست مشترک هیأت مذاکره ‌کننده دولت با هیأت گروه طالبان که در آن رییس‌ها و اعضای هر دو هیأت نیز حضور داشتند، برگزار شد.

آقای نادری گفته است:«دراین جلسه روی حل موضوعات اختلافی صحبت شد و تأکید گردید که گروه‌های تماس هر دو جانب هرچه زودتر راه‌های حل را به «موضوعات اختلافی» ارائه نمایند.»

درهمین حال نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در یک رشته توییتی گفته است که نشست عمومی میان هیأت‌های گفت‌وگو کننده و رییس‌های این دو هیأت برگزار شد و روی نکات اختلافی بحث صورت گرفت.

وی افزوده است:«به هدف حل موضوعات اختلافی به گروپ‌های تماس وظیفه داده شد که به بحث‌های شان ادامه بدهند، تا هر چه زودتر توافق نهایی بر طرزالعمل به میان آید و بحث بر موضوعات آجندا آغاز شود.»

مذاکرات بین‌الافغانی در 22 ماه سنبله در شهر دوحه، مرکز قطر آغاز شد و دو طرف تاکنون روی طرزالعمل پیش‌برد گفت‌وگوها به توافق نهایی نرسیده‌اند. اختلاف‌ها روی تعیین مبنای فقهی برای حل اختلافات و نیز تعیین مبنای گفت‌وگوها متمرکز شده است.

  پربازدید ترین