• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انفجار در نزدیکی مقر پلیس ولایت غور تا کنون 10 شهید و 70 زخمی به جا گذاشته است

انفجار در نزدیکی مقر پلیس ولایت غور تا کنون 10 شهید و 70 زخمی به جا گذاشته است

مسوولین محلی در ولایت غور می‌گویند که امروز صبح در نتیجه انفجاری قوی در مقابل ساختمان قوماندانی امنیه ولایت غور تا کنون 10 تن شهید و 70 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به دنبال انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیکی فرماندهی پولیس ولایت غور، 10 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شدند. عارف عابر، سخنگوی والی غور، به رسانه‌ها گفت که بر اساس آمار ابتدایی، در این رویداد 10 تن کشته و 70 تن دیگر زخم برداشته‌اند که بیش‌تر آنان غیرنظامیان هستند.

هدف انفجار فرماندهی پولیس این ولایت بوده و موتر بمب‌گذاری شده در بخش جنوبی فرماندهی پولیس و نزدیک ریاست امور زنان و آمریت شهدا و معلولین منفجر شده است. مقام‌های صحی در این ولایت می‌گویند زخمیان برای درمان به شفاخانه ولایتی غور انتقال یافته‌اند.

داکتر نصیر پارسا، از پزشکان شفاخانه ولایتی غور، می‌گوید شمار زیادی از زحمیان برای درمان به این مرکز درمانی انتقال یافته و پزشکان و کارمندان صحی در تلاش رسیده‌گی به آنان هستند.

در پی وقوع انفجار، برخی ساختمان‌های دولتی به شمول ساختمان ریاست امور زنان، ریاست عدلیه، آمریت شهدا و معلولین و ریاست انکشاف دهات ولایت غور آسیب دیده و تلفات مالی زیادی وارد شده است.

در عکس‌هایی که پس از وقوع انفجار در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، فرو ریختن چند ساختمان و تلاش مردم برای خارج کردن قربانیان از زیر آوار مشاهده می‌شود. به روایت برخی ساکنان شهر فیروزکوه، شدت انفجار به حدی بود که صدای آن کیلومترها دورتر از محل رویداد شنیده شد.

تاکنون مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است، اما پس از آغاز مذاکرات مستقیم صلح در شهر دوحه قطر، میان حکومت و طالبان، این نخستین رویداد انفجار نیرومند در ولایت غور است.

  پربازدید ترین