• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران از تلاش های صلح حکومت افغانستان و توافقات بین الافغانی حمایت می کند

ایران از تلاش های صلح حکومت افغانستان و توافقات بین الافغانی حمایت می کند

وزیر امور خارجه ایران در دیدار رییس شورای عالی مصالحه ملی کشورمان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها و توافقات شرکت‌کنندگان در گفت وگوهای بین‌الافغانی تاکید کرد.

عبدالله عبدالله رییس شورایعالی مصالحه ملی کشور که در راس هیاتی برای دیدار و گفت وگو با مقامات ایران صبح امروز وارد تهران شده است، ظهر یکشنبه با حضور در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها و توافقات شرکت‌کنندگان در گفت وگوهای بین‌الافغانی را مورد تاکید مجدد قرار داد و از مشارکت عبدالله در روند سیاسی و پذیرش مسئولیت شورایعالی مصالحه ملی افغانستان قدردانی و مشارکت طالبان در ساختار سیاسی افغانستان را مورد حمایت ایران ذکر کرد.

عبدالله عبدالله رییس هییت شورایعالی مصالحه ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار آخرین تحولات جاری در صحنه داخلی افغانستان و آخرین وضعیت مربوط به گفت وگوهای بین‌الافغانی را تشریح کرد.

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

رییس شورای‌عالی مصالحه ملی پیش از سفر به تهران به پاکستان و دهلی نو سفر کرده و در تلاش بوجود آوردن اجماع منطقه برای حمایت از روند صلح کشور است تا گفت‌وگو با طالبان در دوحه به پایان دائمی جنگ در کشور منجر شود.

عبدالله عبدالله را در این سفر شماری از مقام‌های دولتی، وزارت امور خارجه و شماری از اعضای مجلس نمایندگان همراهی می‌کنند.

  پربازدید ترین