• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امرالله صالح: پوشش استخباراتی کوچه به کوچه در کابل آغاز شده است

امرالله صالح: پوشش استخباراتی کوچه به کوچه در کابل آغاز شده است

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که پوشش استخباراتی «کوچه به کوچه، سرای به سرای و محله به محله» به‌خاطر تعقیب مجرمین در شهر کابل آغاز شده است.

آقای صالح امروز (دوشنبه، 28 میزان) در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: «پوشش استخباراتی کوچه به کوچه، سرای به سرای و محله به محله آغاز یافته است. هیچ کس حق ندارد به امنیت ملی افغانستان دروغ بگوید و یا حقایق را کتمان کند.»

در همین حال، آقای صالح تأکید کرده است در صورتی که در ساحات تحت پوشش، جرمی صورت گیرد، اما پرسش‌نامه‌های پوشش امنیتی، به صورت جعل یا دروغ خانه‌پری شود، با گزارش‌دهنده به عنوان شریک «مجرم» و «تروریست» برخورد می‌شود.

به گفته‌ی او، فهرست مجرمان کوچک و بزرگ ناحیه به ناحیه، حوزه به حوزه و گذر به گذر در اختیار آمران حوزه‌های پولیس قرار گرفته است. معاون اول ریاست‌جمهوری کشور تأکید کرده است که هیچ قضیه‌ای در شهر کابل بدون تحقیق باقی نمی‌ماند.

آقای صالح افزوده است که شماری از کارمندان نظامی و غیرنظامی دولتی که با مجرمان دست داشتند، براساس اطلاعات مردم بازداشت و به پنجه‌ی قانون سپرده شده‌اند.

او همچنان افزوده است که برای مالکان موترهای بی‌اسناد و یا «یک کلید» در کابل نیز دو ماه وقت داده شده است تا مراحل محصول و مالیه را تکمیل و اسنادشان را دریافت کند. معاون اول ریاست‌جمهوری در مورد مبلغ مالیه هم گفته است که مقدار مالیه توسط وزارت مالیه نظر به سال تولید موترها تعیین می‌شود.

او اما خاطرنشان کرده است: «در این مدت هرگاه موترهای بی‌اسناد گرفتار شود، به دشت «باریکاب» انتقال می‌یابد و یا مستقیم توسط پولیس در گزمه‌های شهری و ولسوالی‌ها استفاده می‌شود.»

امرالله صالح همچنان در بخشی از نوشته‌ی خود با اشاره به پهن‌کردن بساط گداها در شهر تأکید کرده است که پس از این گداها اجازه‌ی ایستادن و بساط‌پهن‌کردن را در وسط سرک‌ها ندارند.

او با اشاره به ساخت تعمیرهای بلندمنزل نیز گفته است که تعمیراتی که امر ساختمان ندارد، ولی زیر کار است، نیز تخریب می‌شود.

همچنان به گفته‌ی آقای صالح، شهرداری کابل مؤظف شده است که فهرست تمامی بلندمنزل‌هایی را که به‌صورت غیرقانونی و بدون مجوز، ساخته شده است، ترتیب کند و با متخلفان آن نیز برخورد قانونی می‌شود.

معاون اول ریاست‌جمهوری کشور به دکان‌دارانی که پیاده‌روها توسط دکان‌شان بسته شده، نیز هشدار داده است که پیاده‌روها را باز کنند. او تأکید کرده است: «ساحاتی که سرپیچی می‌کنند، دکاکین‌شان بسته خواهد شد.»

به دنبال افزایش ناامنی‌ها و سرقت‌های مسلحانه در کابل، امرالله صالح از سه روز به این طرف مسئولیت مدیریت امنیت کابل را بر عهده گرفته است. او روز گذشته اعلام کرد که امنیت واقعی و روانی را به کابل بر می‌گرداند. او همچنان گفته بود که مجرمین دو انتخاب دارند، عقب میله‌ی زندان یا آدم‌شدن.

  پربازدید ترین