• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صالح: عکس مجرمان در پوسترها چاپ و «تشهیر منفی» به زودی آغاز می شود

صالح: عکس مجرمان در پوسترها چاپ و «تشهیر منفی» به زودی آغاز می شود

 امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری که امور امنیتی شهر کابل را مدیریت می‌کند، چهارمین فیصله خود را برای تأمین امنیت کابل اعلام کرد.

صالح روز چهارشنبه، سی‌ام میزان در یادداشتی مفصل، جزییات این فیصله را شرح داده است.

معاون اول ریاست جمهوری نوشته است که عکس مجرمان و فراری‌ها در پوستر‌های کلان چاپ و در نواحی شهر کابل نصب می‌شود تا مردم در ردیابی آن‌ها کمک کنند و این مجرمان از ترس «مردم یا قانون» تسلیم شوند.

او با تأکید افزوده است که «تشهیر منفی» به زودی آغاز می‌شود.

امرالله صالح در توضیح بخشی از این فیصله گفته است که از شهرداری کابل خواسته شده است که از روش جاده به جاده در پاک‌سازی پیاده‌راه‌ها کار بگیرد تا مردم در روزهای آینده تاثیر آن را ببینند.

به گفته او، پاک‌سازی ذره – ذره پیاده‌راه‌ها تأثیری بر غاصبان نمی‌گذارد و به اقدام بارز، قابل سنجش و بزرگ نیاز است تا به دیگران درس عبرت شود.

به همین ترتیب، صالح گفته است که پاسگاه‌های تلاشی پولیس با کمره‌های دارای قابلیت ثبت صدا مجهز خواهد شد و کسانی که با استفاده از «زور و جایگاه» بر پولیس فشار می‌آورند، تشهیر شوند.

معاون اول ریاست جمهوری هم‌چنان گفته است که همه روزه فهرست شایعات بر ضد نیروهای امنیتی نشر می‌شود که به گفته او، ریشه در دستگاه‌های جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی دارد.

به گفته‌ی امرالله صالح، تمام حوزه‌هایی که ساختمان ندارند با توسل به منبع واحد تدارکاتی کار ساختمان آن آغاز می‌شود. او هم‌چنان گفته است که پاسگاه‌های دور و در ساحات غیرمسکونی، با تجهیزات گرم و مناسب برای زمستان به زودترین فرصت ممکن، اکمال می‌شود.

 صالح می‌گوید که تهمت و اتهام بی‌اساس ضد نیروهای امنیتی و به خصوص پولیس بی‌پاسخ نمی‌مانَد و اتهام واردکننده باید حاضر به ارائه ثبوت و یا عذرخواهی باشد.

صالح افزوده است که پرونده قتل «لمری خلیل» که در افشای خطرناک‌ترین باند قاچاق مواد مخدر نقش داشت، پی‌گیری می‌شود.

به گفته او، دفاع از یونیفورم، دفاع از پوست و جلد نظام است.

به همین ترتیب صالح گفته است که از نصب اعلانات در پل‌های هوایی در شهر کابل جلوگیری می‌شود.

صالح می‌افزاید که از نارنجی‌پوشان در تخریب اماکن غیرقانونی کار گرفته نمی‌شود و نیروی تازه‌نفس با وسایط در تخریب استفاده می‌شود.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که لایحه‌ی مالیه و محصول موترهای بی‌اسناد و بی‌پلیت تکمیل شود و مردم باید به موترهای بی‌سندشان، اسناد بگیرند.

به گفته او، اگر کسانی که فکر کنند با این کار می‌تواند به عوض رفتن به طرف وزارت مالیه باید به «ویش» بروند و موتر بیاورند، اشتباه کرده‌اند.

صالح تصریح کرده است که در مدت دو ماه، موترهای بی‌اسناد مصادره و برای گشت‌زنی پولیس استفاده می‌شود.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده است: «طرح ازدیاد تشناب‌های شهری باید از جانب شهرداری به زودی در دست‌رس قرار بگیرد. شهری که مردم آن از روی مجبوریت و رفع نیاز انسانی، حیای خود را زیر پا کنند، فاقد حیثیت است.»

صالح در پایان تأکید کرده است که به تشناب‌های شهری افزوده می‌شود و تشناب‌های موجود مورد بازدید منسوبان شهرداری قرار می‌گیرد، تا نظافت مراعات شود.

  پربازدید ترین