• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوستم: در صورت در دست گرفتن رهبری جنگ، طالبان را شکست می دهم

 دوستم: در صورت در دست گرفتن رهبری جنگ، طالبان را شکست می دهم

عبدالرشید دوستم که به ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب رفته، گفته است که در صورتی رهبری جنگ با طالبان به او سپرده شود، با شکست طالبان، ثابت خواهد کرد که مارشالی حق اوست و نه کسی به بخشش کرده باشد.

مارشال عبدالرشید دوستم بعد از جان باختن فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب به این ولایت رفته، گفت که اگر به او اجازه داده شود جلو خشونت‌ها در کشور را می‌گیرد و هر کسی را که دست به خشونت بزند، سرکوب خواهد کرد.

او تأکید دارد که منتظر هدایت مقام‌های بلندپایه حکومت است و با شکست دادن طالبان ثابت خواهد ساخت که مارشالی حق اوست نه آن‌که کسی به او بخشش داده باشد.

 دوستم بیان کرد: «بگذارید همین گپ را ما حل می‌کنیم. همین جنگ را جلویش را می‌گیریم. جنگ‌جویان شان را سرکوب می‌کنیم، کسانی که جنگ نمی‌کنند جای شان سر شانه‌های ما است.»

 دوستم افزود که بین پنج تا شش هزار جنگ‌جو دارد و اگر اجازۀ‌ جنگ با طالبان به او داده شود، به این گروه درس خواهد داد.

 آقای دوستم از سیاست حکومت در برابر طالبان انتقاد می‌کند و می‌گوید که دیگر شهروندان کشور تحمل ادامه خشونت‌ها را ندارند.

 دوستم در حالی به ولسوالی قرمقول رفته که دو شب قبل، صفر رئیس بیدار فرمانده پولیس ولسوالی قرمقول با چهار محافظش در حمله طالبان کشته شد

صفر رئیس بیدار از افراد وفادار به مارشال عبدالرشید دوستم بود و طی سه سال دوبار مجروح شده بود. پس از کشته شدن این فرمانده پولیس، دوستم از جوزجان به اندخوی آمد.

  پربازدید ترین