• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمران خان: با تمام توان برای کاهش خشونت و برقراری صلح در افغانستان تلاش می کنیم

 عمران خان: با تمام توان برای کاهش خشونت و برقراری صلح در افغانستان تلاش می کنیم

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، اطمینان می‌دهد که اسلام‌آباد با تمام توان، برای کاهش خشونت‌ها و برقراری صلح در افغانستان تلاش می‌کند.

آقای خان، روز پنج‌شنبه (29 عقرب)، در نشست خبری مشترک با رییس‌جمهور غنی، گفت: «با وجود این که گفت‌وگوهای قطر جریان دارد؛ خشونت‌ها در حال افزایش است. هدف من از سفر به کابل این است که اطمینان دهم که پاکستان از هرآن‌چه در توان دارد، استفاده می‌کند تا خشونت‌ها کاهش یافته و به آتش‌بس منجر شود.»

به گفته‌ی او، پاکستان در گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان و آغاز گفت‌وگوها میان دولت افغانستان و طالبان، نقش مهمی را بازی کرده است.

آقای خان گفت: «پاکستان پس از افغانستان، یگانه کشوری است که بیشتر به صلح در این کشور علاقه دارد. بخش‌های قبایلی پاکستان به دلیل جنگ با هراس‌افگنی، آسیب زیادی دیده و باشندگان هر دو طرف خط دیورند، می‌خواهند صلح در منطقه برقرار شود.»

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی نیز در این نشست خبری گفت که مردم افغانستان آتش‌بس فراگیر می‌خواهند و سطح خشونت‌ها باید هرچه زودتر کاهش یابد.

به گفته‌ی او، عمران خان با پیام مهمی به کابل آمده است. «مهم‌ترین بخش این پیام، این است که خشونت راه حل نیست و هم‌چنان باید دست‌آوردها و قانون اساسی حفظ شود. اتکا به خشونت راه رسیدن به صلح نیست و منطقه نیز این موضوع را درک کرده است. باید برای حل مشکلات، از راه سیاسی پیش برویم، نه خشونت.»

آقای غنی، هم‌چنان گفت که دعوت نخست‌وزیر پاکستان برای بازدید از این کشور را پذیرفته و به زودی به اسلام‌آباد خواهد رفت.

از سویی هم، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات اقتصادی اشاره کرده و گفت: «در سه روز گذشته، مقام‌های پاکستان که به کابل آمدند، گفت‌وگوهای سازنده‌ای برای گسترش مناسبات اقتصادی داشتند. هدف اصلی سفرم به کابل اعتمادسازی و تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور است.»

نخست‌وزیر پاکستان، صبح روز پنج‌شنبه (29 عقرب)، در راس هیئت عالی‌رتبه‌ی دولتی به کابل آمد و قرار است با شماری از مقام‌های دولتی افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

  پربازدید ترین