• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتمر: طالبان به دنبال قطع رابطه با القاعده نیست

اتمر: طالبان به دنبال قطع رابطه با القاعده نیست

سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که طالبان قصد ندارد به تعهدات خود مبنی بر قطع ارتباط با القاعده عمل کند.

محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه که با روزنامه «راسیسکایا گازیتا» داشت، گفت که طالبان قصد ندارد به تعهدات خود مبنی بر قطع ارتباط با القاعده عمل کند.

آقای اتمر گفت: متاسفانه، با وجود توافق بین طالبان و امریکا که در دوحه منعقد شد، شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها (طالبان) نمی‌خواهند به تعهدات خود مبنی بر قطع رابطه با القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) و گروه های تروریستی خارجی عمل کند.

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: ما دقیقاً می‌دانیم که یک پنجم اعضای طالبان خارجی هستند.

درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در افغانستان ادامه دارد. طالبان قبلا کنترول شماری از روستاهای کشور را در دست داشتند و علیه شهرهای بزرگ حمله می‌کردند. نیروهای دفاع ملی و امنیتی در حال انجام عملیات مشترک ضدتروریسم در سراسر کشور هستند. گفتگوهای بین‌الافغانی از تاریخ 12 سپتمبر در دوحه پایتخت قطر آغاز شده است.

یادآوری می‌کنیم، که در اواخر ماه فبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد.

  پربازدید ترین